סגור
MG5 החשמלית
MG5 החשמלית (צילום: יצרן)

בעזרת היבוא העקיף: המלחמה על שוק החשמליות מתחממת

שוק החשמליות בישראל הולך ומתחמם, ומה שיבואני הרכב הוותיקים לא מצליחים לייבא מגיע ארצה באמצעות יבואני הרכב העקיפים. כך עולה מנתוני היבוא של המדינה נכון לשבועות האחרונים. כך דגמים כמו MG5 החשמלית, פולקסווגן 6 ID ופולסטאר 2 הגיעו ארצה רק דרך יבוא עקיף

שוק החשמליות בישראל הולך ומתחמם, ומה שיבואני הרכב הוותיקים לא מצליחים לייבא מגיע ארצה במהרה באמצעות יבואני הרכב העקיפים. כך עולה מנתוני היבוא של מדינת ישראל שמסכמים את דגמי המכוניות החדשים שנכנסו ארצה במהלך השבועות האחרונים.
רשימת הדגמים ממחישה היטב שהקרב העיקרי על כיס הצרכן מתרחש בשוק הרכב החשמלי, במיוחד נוכח העובדה שיבואני הרכב הישירים אינם מקבלים הזמנות בחלק מהמקרים, ובשוק המשומשות מתרחשת ספסרות על דגמים קיימים. ואולם, במפתיע חלק מהדגמים החשמליים שמגיעים לישראל בייבוא עקיף אינם דגמים שיבואני הרכב הישירים מייבאים - אלא דווקא הדגמים שאינם מיובאים ארצה, לפחות בשלב זה.
מרשימת היבוא עולה כי MG5 החשמלית, שאינה מיובאת ארצה באופן סדיר על ידי יבואנית MG הישירה כבר נמצאת ברישומי היבוא העקיף. המחיר המוצהר למדינת ישראל הוא 190 אלף שקל (אם כי המחיר בפועל עשוי להיות שונה). ה-MG המשפחתית לא לבד: רישומי היבוא כוללים גם את רכב הכביש שטח החשמלי של פולקסווגן, ה-6 ID.
לצד הדגמים שנרשמו בייבוא מקביל מופיעים גם מספר רישומים של מכוניות פולסטאר 2 חשמליות. פולסטאר הודיעה בעבר על כניסה לשוק הרכב הישראלי, אך נאלצה לדחות את כניסתה לארץ בין היתר עקב הפחתה ביכולת הייצור של היצרנית. לפני מספר חודשים הוצהר מחיר של 290 אלף שקל לפולסטאר 2, כעת מופיעים ברישומים דגמים נוספים במחירים של 279 ו-339 אלף שקל.