סגור
אסטון מרטין DBX
אסטון מרטין DBX (צילום: יצרן)

הסעודים באים: נכנסים להשקעה בחברת אסטון מרטין

חברת רכבי היוקרה הבריטית הודיעה כי קרן ההשקעות הציבורית של סעודיה תהפוך לבעלת המניות השנייה בגודלה בה - תחזיק כ-17% תמורת 78 מיליון פאונד; המניה זינקה ב-24% במסחר בלונדון

המניה של אסטון מרטין זינקה אתמול (ו') במסחר בבורסת לונדון ב-23.7%% לאחר שיצרנית מכוניות היוקרה הבריטית דיווחה על גיוס הון שיהפוך את קרן ההשקעות הציבורית של סעודיה (PIF) לבעלת המניות השנייה בגודלה בחברה. הקרן תהיה בעלת אחזקה של קרוב ל-17%, על כך דיווחו בסוכנות הידיעות רויטרס. מחיר מניית אסטון מרטין עומד עתה על יותר מ-459 פאונד.
ההשקעה של הקרן הסעודית בגובה 78 מיליון פאונד והנפקת זכויות בגובה 575 מיליון פאונד יאפשרו לחברה בת ה-109 לצמצם חובות ולהשקיע בפיתוח דגמים חדשים.
הקרן הסעודית תחזיק ב-16.7% מאסטון מרטין, ותהיה זכאית לשני נציגים בדירקטוריון. בעלת המניות הגדולה ביותר היא קרן Yew Tree של היו"ר לורנס סטרול, שתחזיק ב-18.3% לאחר הנפקת הזכויות.
קרן ההון הסעודית, שבבעלותה אחזקות גם ביצרנית המכוניות החשמליות לוסיד מוטורס ובחברת מכוניות הספורט הבריטית מקלרן, פועלת לגוון את ההשקעות שלה. מרצדס בנץ, המחזיקה ב-9.7% מהחברה, תהפוך לאחר גיוס ההון לבעלת המניות השלישית בגודלה.
מותג המכוניות, המזוהה עם הסוכן החשאי הבדיוני ג'יימס בונד, כבר פשט את הרגל שבע פעמים, וההשקעה תעזור לו להבטיח את עתידו לטווח הארוך. "ב-2020 ירשתי עסק בצרות צרורות שהיה צורך לאתחל אותו", אמר סטרול לעיתונאים. לדבריו, סגרי הקורונה והשיבושים בשרשראות האספקה העולמיות הקשו על ההתאוששות של החברה לצבור תאוצה.