סגור

לנהוג כמו ג'ימס בונד: האסטון מרטין של שון קונרי מוצעת למכירה פומבית

דגם ה-5DB של מותג היוקרה הוא המזוהה ביותר עם דמותו של מרגל העל הבריטי. אך המכונית המוצעת למכירה כעת לא שימשה את קונרי באף אחד מהסרטים. המכונית תועמד למכירה ב-18 באוגוסט וצפויה להכניס בין 1.4 ל-1.8 מיליון דולר

אם אי פעם פינטזתם להביס את הרשעים כשאתם מאחורי ההגה של האסטון מרטין האיקונית של ג'יימס בונד, ויש לכם כמה מיליוני דולרים שאין לכם איך לבזבז, עכשיו תוכלו לעשות זאת. האסטון מרטין 5DB תוצרת 1964 שנמצאה בבעלותו של השחקן המנוח שון קונרי, תועמד למכירה ב-18 באוגוסט, וצפויה להכניס בין 1.4 ל-1.8 מיליון דולר, כך על פי בית המכירות Broad Arrow Auctions מדטרויט.

1 צפייה בגלריה
אסטון מרטין DB5 ג'יימס בונד שון קונרי גולדפינגר
אסטון מרטין DB5 ג'יימס בונד שון קונרי גולדפינגר
שון קונרי בתפקיד ג'יימס בונד עם האסטון מרטין DB5, מתוך הסרט "גולדפינגר"
(צילום: Broad Arrow Auctions)
קונרי, שהלך לעולמו באוקטובר 2020, גילם את דמות מרגל העל הבריטי ג'יימס בונד בשבעה סרטים בסדרה, בין השנים 1962 ל-1983. האסטון מרטין 5DB, מכונית ספורט יוקרתית שיוצרה על ידי החברה הבריטית בין 1963 ל-1965, היא דגם המכונית המזוהה ביותר עם דמותו של בונד: היא הופיעה בשמונה סרטים, החל ב"גולדפינגר" מ-1964.
אסטון מרטין ייצרה פחות מ-1,100 מכוניות מהמודל הזה, מה שהפך אותו לנדיר ומבוקש מאוד. העובדה שהמכונית שעומדת כעת למכירה הייתה שייכת אישית לכוכב הסקוטי, הופכת אותה למבוקשת אף יותר. קונרי לא נהג במכונית הספציפית הזאת בסרט כלשהו, כיוון שהמכוניות ששימשו בסרטים היו בדרך כלל מלאות באביזרים שונים.
"אבא נהג לדבר על ה-5DB שלו רק משום שהוא אהב את המכונית הזאת, ובמחשבה לאחור אני חושב שהיא ייצגה משהו בחייו שהיה ייחודי, ולכד רגע בזמן", אמר ג'ייסון קונרי, בנו של השחקן. המכונית, שלפי בית המכירות במצב "ייצוגי ביותר", נצבעה בצבע אפור מגוון Snow Shadow, כמו זו שבה נהג ג'יימס בונד בסרטיו. על פי בית המכירות, הקונה בר המזל יזכה גם לנסיעת מבחן ברכב עם חברו הוותיק של קונרי, אלוף הפורמולה 1 ג'קי סטוארט.
ב-2019 נמכרה אסטון מרטין 5DB ששימשה בצילומי הסרט "ת'אנדרבול" מ-1965, בה מותקנות שתי מכונות ירייה מסוג בראונינג, תמורת 6.4 מיליון דולר.