סגור
מישהי חוצה מעבר חצייה תוך כדי שימוש טלפון הנייד
הולכת רגל חוצה במעבר חצייה לא מרומזר (צילום: שאטרסטוק)

משרד התחבורה יוצא בפיילוט למערכות לזיהוי הולכי רגל במעברי חציה לא מרומזרים

על פי קול קורא, המערכות יתריעו בזמן אמת באמצעות הודעות קוליות או באמצעים ויזואליים כגון הגברת תאורה, הבהובים, או הודעות לנהג, על הולכי רגל שמתקרבים למעבר חצייה. ירוחם וקצרין יהיו הערים הראשונות שבהן ייושמו המערכות

משרד התחבורה יוצא בפיילוט למערכות שיזהו וינטרו הולכי רגל במעברי חציה בלתי מרומזרים, כך עולה מקול קורא של משרד התחבורה אשר הופץ בקרב ספקים. המערכות יהיו מסוגלות לנטר ולזהות הולכי רגל וכלי רכב שמגיעים למעבר חציה ולהתריע בזמן אמת "באמצעות הודעות קוליות ו/או ויזואליות כגון הגברת תאורה, הבהובים, הודעות לנהג, הודעות בקרבת מעברי חצייה או כל פתרון".
לפי המסמכים, הפתרונות אשר יבחרו על ידי נתיבי איילון יקודמו בוועדת הניסויים של משרד התחבורה. הטכנולוגיה הנבחרת תהיה בעלת "יכולת לזהות את משתמשי הדרך הרלוונטיים ללא שימוש בעזרים חיצוניים למערכת, דוגמת טלפונים סלולריים, התקנים ייעודיים בכלי רכב, או כל אמצעי חיצוני אחר שאיננו חלק מהמערכת", כלומר מדובר במערכת אשר תדע לזהות את נוכחות הולכי הרגל לפי הטלפון הסלולארי שלהם או לסירוגין לפי מתקן אלקטרוני כלשהו אשר יותקן במכוניות.
המציעים עצמם אשר ישתתפו בפרויקט יקבלו ניקוד לפי כמה קטגוריות, כאשר שיעור הזיהוי של משתמשי הכביש מהווה גורם חשוב, כלומר עד כמה המערכת מסוגלת לזהות את המשתמשים השונים גם אם הם בלי סמארטפון. לפי לשון הקול הקורא: "על המציע להגיש מסמכים המדגימים את יכולת רכיב הניטור של הפתרון המוצע ואת העברת המידע בזמן אמת, לרבות שיעורי הזיהוי של כל משתמשי הדרך - הולכי רגל, מיקרו-מוביליטי, רכבים, זיהוי ללא סמארטפון וכו' בכל תנאי מזג האוויר". הערים הראשונות שבהן הפתרונות הללו ייושמו בשנה הנוכחית ובשנה הבאה יהיו קצרין והמועצה המקומית ירוחם (נתיבי איילון עשויה לבחור מועצות מקומיות נוספות).