סגור
סקודה קודיאק החדש
סקודה קודיאק החדש (צילום: סקודה)

לא חשמלית: סקודה חושפת את הקודיאק החדש

סקודה חושפת את הדור השני של רכב הכביש שטח הבכיר של היצרנית. לפי הפרסומים עיקר השינוי במימדים מורגש בעליית נפח תא המטען ל-340 ליטר. הדור הנוכחי קיבל שדרוג פלטפורמה (נקראת כעת EVO) - שתאפשר למגוון מערכות הנעה להתחבר אליה, בעיקר פלאג אין

סקודה חושפת את הדור השני של הקודיאק, רכב הכביש שטח הבכיר של היצרנית. לצד האוקטביה, הקודיאק נחשב לדגם החשוב ביותר בהיצע הדגמים של סקודה, בין היתר נוכח העובדה שליתר אחיותיה של סקודה בקבוצת פולקסווגן אין רכב כביש שטח בכיר דומיננטי במחיר שנחשב "עממי".
לפי הנתונים שסקודה מפרסמת, קודיאק החדש ארוך מהדגם הנוכחי באופן מתון: הדגם החדש משתרע על אורך של כמעט 5 מטר (ארוך בכשישה סנטימטרים מהדגם היוצא). עיקר השינוי מבחינת המימדים מורגש בעליית נפח תא המטען (340 ליטר לעומת 280 בדגם הקודם). לפי סקודה, גם קודיאק החדש מוצע הן בגרסה בעלת חמישה מקומות ישיבה והן בגרסה בעלת שבעה מקומות ישיבה - וכעת תא הנוסעים מעוצב באופן ש"משווה" בין צידו של הנהג וצידו של הנוסע, כלומר מייצר סביבה כמעט זהה לנהג ולנוסע (פרט להגה כמובן) אשר נשלטת במכרז על ידי מסך מגע בגודל 12.9 אינץ' בגרסאות הבכירות.
עיקר השינוי מבחינת סקודה מתבטא מתחת לפני השטח: קודיאק החדש מבוסס על פלטפורמת ה-MQB המוכרת של היצרנית, זו ששירתה גם את הדור הקודם של קודיאק, אך הדור הנוכחי עבר שינוי ונקרא כעת EVO- שדרוג שמאפשר לקודיאק החדש לקבל מגוון יותר רחב של מערכות הנעה, בעיקר פלאג אין הייבריד.
לפי סקודה, הקודיאק החדש יצויד בגרסה בעלת מנוע בנפח 1.5 ליטר והנעת פלאג אין הייבריד המפיקים ביחד 204 כוחות סוס. טווח הנסיעה לפי סקודה יהיה "מעל 100 קילומטר בכוח חשמל". לצד גרסת הפלאג אין, סקודה כמעט ולא שינתה את הקיים: המנוע הבסיסי הוא עדיין מנוע בנזין טורבו בנפח 1.5 ליטר המפיק 150 כוחות סוס ולצידו מוצע גם מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר במספר גרסאות הספק.