סגור
צ'רי טיגו 8 פרו Tiggo 8 Pro
צ'רי טיגו 8 פרו. החל מ-160 אלף שקל, אולם זוהי הצהרת יבואן שצפויה להשתנות (צילום: יצרן)

הנעת בנזין ואיבזור מלא: 3 דגמי צ'רי הסינית עולים על הכביש

מדובר בשלושה דגמי צ'רי שאינם חשמליים – אלא דווקא מונעים במנועי בנזין טורבו בנפח 1.6 ליטרים. כך לפי רישומי משרד התחבורה. מחירם ההתחלתי יהיה כ-160 אלף שקל, אולם זוהי הצהרת יבואן שצפויה להשתנות

עם הגעת משלוחי סוף השנה, יבואני הרכב מבצעים רישומים במשרד התחבורה לדגמים חדשים בישראל, לפיהם מכוניות ראשונות של צ'רי עלו על כבישי הארץ. כפי שפורסם בכלכליסט, בניגוד לרוב יבואני הרכב הסיני ש"מתחילים בקטן", צ'רי נערכת לפריסה משמעותית של אולמות תצוגה ברחבי הארץ – בין היתר בירושלים, באר שבע ונתניה.
לרוב יצרני הרכב הסינים נכנסים לשוק הרכב הישראלי עם שלל דגמים חשמליים, הדגמים של צ'רי שיגיעו לישראל בשלב הראשון אינם חשמליים – אלא דווקא מונעים במנועי בנזין טורבו בנפח 1.6 ליטרים.
יש לציין כי לפי רישומי מדינת ישראל, קבוצת קרסו רשמה לתנועה שלושה דגמים של צ'רי – כולם במחיר מוצהר של 160 אלף שקל. זהו המחיר עליו הצהירה היבואנית לצורך רישום הרכב בישראל, אבל בימים אלה יבואני הרכב, במיוחד אלה שרושמים לתנועה מכוניות מסין "מקפידים" לרשום מחירים לצורך הצהרה בלבד, כלומר סביר להניח שמחירי הרכבים בפועל יהיו שונים, מה גם שמדובר במכוניות שונות זו מזו באופן מהותי.
ועם זאת, רישומי משרד התחבורה חושפים גם לא מעט מידע אודות הרכבים הראשונים של צ'רי שנרשמו בישראל. כך לדוגמה עולה מהרישומים שבקבוצת קרסו יבחרו ככל הנראה בגישה של איבזור מלא, כאשר כל הרכבים שנרשמו לתנועה בישראל מצוידים בגגות נפתחים. עוד עולה מהרישום שמבין הרכבים שניים הם רכבי כביש שטח (דגמי הטיגו) ורכב נוסף יהיה בתצורת האצ'בק.
עוד עולה ממסמכי הרכבים כי הציון הירוק שלהם אינו מעיד על רמות זיהום נמוכות. כך, מבין דגמי צ'רי הטיגו 7 ממוקמת בקבוצת הזיהום ה-13 ואילו מכונית ההאצ'בק והטיגו 8 ממוקמים בקבוצת הזיהום ה–14 מתוך 15 קבוצות קיימות. עוד עולה מן הרישום כי דגמי צ'רי כולם מדורגים על ידי משרד התחבורה כ"רמת בטיחות 6" מתוך 8 רמות קיימות.