סגור
בריאות בארגונים חדש דף כתבה

בראש נקי: מקום העבודה שבו מתרגלים מיינדפולנס

תזונה בריאה וכושר גופני הם עניין שגרתי אצל העובדים של חברת SAP בישראל, אבל יש גם דגש על המחשבה והנפש: "אלו כלים שיכולים לעזור במיקוד וריכוז במהלך יום העבודה"

הוקמה: 1998
מספר עובדים: כ-850
מספר מרכזים בארץ: שניים – תל אביב ורעננה
אורח חיים בריא מבוסס במידה רבה על איזון בין ספורט ואימון גופני, לבין תזונה מגוונת. חברת SAP משקיעה רבות בתחום זה ומציעה לעובדיה מגוון הזדמנויות לשפר ולשמר את הצד הזה בחייהם, דרך הגשת אוכל בריא בקפיטריות, לצד מגוון של פעילויות ספורט ושיעורי כושר שונים. בחברה הבינו שעל מנת להציע לעובדיהם תכנית Wellness מקיפה שמתייחסת לכל צרכיהם – יש לדאוג למרכיבים נוספים מלבד ספורט ותזונה, כמו הנפש והמחשבה.
3 צפייה בגלריה
מורן מלמוד סמנכ"לית HR, SAP בישראל
מורן מלמוד סמנכ"לית HR, SAP בישראל
מורן מלמוד סמנכ"לית HR ,SAP בישראל
(שי יחזקאל)
"אנחנו מסתכלים בצורה הוליסטית על חיי העובדים", מתגאה מורן מלמוד, סמנכ"לית HR של החברה הבינלאומית בישראל. "יש לנו שתי עובדות שהן מנחות בכירות בנושא המיינדפולנס, הן מעבירות מפגשים חד פעמיים וגם סדנאות קבועות וקורסים לעובדים שרוצים להתעמק בנושא", היא מוסיפה. "הן מלמדות איזון בנפש – אלו כלים שיכולים לעזור לעובדים במיקוד וריכוז במהלך יום העבודה".
לא רק מתנות ומסיבות
"צוות הרווחה וועד העובדים ניסו לחשוב על דרך להוסיף ערך נוסף שהוא לא רק מתנה, אירוע או מסיבה", מלמוד מאמינה שכשהחברה נותנת לעובדים את הזמן הזה ביום לפנות למיינדפולנס, לתזונה או לכושר זה משמעותי מאוד עבורם. "אני מרגישה שיש היענות לדברים שאנחנו מביאים, קלענו למקום מאוד מדויק", היא אומרת.
3 צפייה בגלריה
כלים שעוזרים למיקוד ולריכוז במהלך יום העבודה
כלים שעוזרים למיקוד ולריכוז במהלך יום העבודה
כלים שעוזרים למיקוד ולריכוז במהלך יום העבודה
(באדיבות SAP)
לומדים לבשל מהבית
נושא התזונה הפך למאתגר במיוחד בשנתיים האחרונות עבור עובדים רבים ברחבי העולם. הם מבלים חלק גדול מהשבוע בבית מול המסך, ואין להם זמן לבשל לעצמם. ב-SAP מצאו לכך פתרון מיוחד: שיעורי בישול שיתקיימו מרחוק. "רצינו לעזור לעובדים לנהל את נושא התזונה גם מהבית, כשהם לא מגיעים לאכול כאן במשרד. הם יוכלו לעלות לסדנה בזום, שם ילמדו איך לבשל מתכון קצר, קליל, בריא ומתאים לקיץ ב-20 דקות. בדיוק בזמן שיש להם בין פגישה לפגישה", מוסיפה מלמוד.
כל זה כמובן, בנוסף לעובדה שב-SAP מפעילים חדרי כושר עם חוגים, מאמני כושר פרטיים לעובדים שמחפשים עזרה ועידוד בכניסה חזרה לשגרת אימונים, מענה היברידי לנושא הספורט באמצעות מגוון אימוני כושר אונליין, ושילוב של דיאטניות קליניות מחברת Diet Angel בעיצוב תפריט ובבחירת המנות המוצעות בקפיטריה, במסעדות ובשירות הסיבוס המוצע לעובדים. גם תוכנית הדגל של הדיאטניות הקליניות שכוללת ליווי תזונתי אישי לעובדים מוצעת במסגרת התוכנית: "יצרנו פלטפורמה שכוללת ליווי אישי עבור עובדי החברה וכן לבני או בנות הזוג שלהם בנוסף", מוסיפה מלמוד.
3 צפייה בגלריה
מקום העבודה שבו מתרגלים מיינדפולנס
מקום העבודה שבו מתרגלים מיינדפולנס
מקום העבודה שבו מתרגלים מיינדפולנס
(באדיבות SAP)
מאתגרים כשצריך
"חיפשנו הרבה זמן חברה שתתן לנו תמיכה לכל הרעיון", מספרת מלמוד. "שיתוף הפעולה עם קבוצת movement, שסיפקה לנו את השירותים החדשים, היה ברמת מחויבות גבוהה ביותר מצידם. הם התבלטו ביכולת להבין אותנו כארגון, להכיר את אופן העבודה אצלנו, את סוג העבודה, לזרום איתנו - אבל גם לאתגר כשצריך".
מלמוד אומרת שהעבודה על תוכנית הפעולה הייתה צמודה ומוקפדת, ונבנתה תוך התאמה אישית לגודל החברה ומשאביה, הסתכלות על עובדיה ומאפייני אורח החיים שלהם. "יש להם יכולת ענקית לחדש, זה יצר תחושה מאוד חיובית לעובדים", מסכמת מלמוד.
הכתבה מתפרסמת במסגרת פרויקט מיוחד של כלכליסט וקבוצת "מובמנט". במסגרת הפרויקט נסקר את החברות והארגונים המובילים בקידום אורח חיים בריא בישראל.