סגור

בלעדי
בניגוד לעמדת הכנ"ר והנאמן: קרנות ההשתלמות של ענבל אור לא ימומשו עבור נושיה

אור התנגדה לבקשת הנאמן לנכסיה, עו"ד איתן ארז, לממש את קרנות ההשתלמות שלה - בסך כולל של 75 אלף שקל - מאחר ולטענתה אין לו סמכות לעשות זאת אחרי שהליך פשיטת הרגל שלה בוטל באפריל האחרון; השופטת חנה פלינר קיבלה את עמדתה. המשמעות של ההחלטה היא שככל שנותרו בידי אור נכסים, אלו מוקנים לה; יחד עם זאת, נושיה יכולים לפעול נגדה משפטית

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה אתמול (ג') בקשה של הנאמן לנכסי ענבל אור, להורות על מימוש קרנות ההשתלמות שלה, בסך כולל של 75 אלף שקל, לצורך העברת הכספים לטובות נושיה. אור היתה בהליך פשיטת רגל, וצו כינוס הנכסים שהוצא כנגדה במסגרת ההליך בוטל לבקשתה באפריל האחרון מבלי שקיבלה צו הפוטר אותה מחובותיה. המשמעות היא שענבל אור, החל מאפריל האחרון ולבקשתה, אינה פושטת רגל ואין לה הגנות מפני נושיה. כמו כן, אין עליה מגבלות שחלות על פושט רגל.
אור התנגדה לבקשת הנאמן, עו"ד איתן ארז, לממש את קרנות ההשתלמות שלה מאחר ולטענתה החל מהמועד בו בוטל הליך פשיטת הרגל שלה (אפריל 2021) אין לנאמן סמכות להגיש את הבקשה ולבקש את מימוש הקופות. הבקשה הוגשה על ידי הנאמן באוקטובר 2021. גם נציג הממונה על חדלות פירעון, עו"ד אילון בריל, תמך בבקשה, בטענה שבית המשפט ביטל את הליכי פשיטת הרגל מתוך הנחה שמלוא נכסיה של אור יועברו לטובת פירעון חובותיה.
הליך פשיטת הרגל בו היתה מצויה אור בוטל לאחר שבפני בית המשפט צוין כי כל רכושה כבר מומש. השופטת חנה פלינר, דחתה אתמול כאמור את בקשת הנאמן ואמרה: "איני מקבלת את טענת הנאמן לפיה מאחר וטרם שוחרר מתפקידו, רשאי הוא להגיש בקשה זו. גם איני מקבלת את טענתו שמדובר בנכס שהוקנה לקופת הכינוס בהיות ענבל אור פושטת רגל". המשמעות של ההחלטה הינה כי היות וענבל אור חדלה להיות פושטת רגל, הוסרו המגבלות שהוטלו עליה וככול שנותרו בידיה נכסים, אלו מוקנים לה. יחד עם זאת, נושיה יכולים לפעול כנגדה משפטית.
1 צפייה בגלריה
ענבל אור בית משפט השלום תל אביב 10.11.19
ענבל אור בית משפט השלום תל אביב 10.11.19
ענבל אור
(צילום: מוטי קמחי)
מעו"ד איתן ארז נמסר בתגובה להחלטה: "אני ביקשתי לממש לטובת הנושים, הכנ"ר צידד בעמדתי. בית המשפט החליט ואני מכבד את ההחלטה".
ענבל אור נחשבה במשך שנים ל"מלכת" קבוצות הרכישה בישראל והחזיקה בחברת אור סיטי נדל"ן. היא הצטיירה כסיפור של הצלחה מסחררת ובמקביל הפכה לסלבריטאית והרבתה להופיע בתקשורת. בשנת 2016 הקבוצה שלה נקלעה להליכי חדלות פירעון, ולבסוף פורקה. גם אור עצמה נכנסה להליך פשיטת רגל, ולנכסיה מונה נאמן. בספטמבר 2019 פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה נגדה כתב אישום לבימ"ש השלום בתל אביב. אור כופרת באישומים נגדה, והמשפט בעניינה מתנהל מעת לעת.