סגור

בלעדי לכלכליסט
ענבל אור לשופטת במשפטה הפלילי: "אני מבקשת לסיים, אנחנו באיחור"

הליך הקראת כתב האישום לענבל אור שנקבע להיום נדחה שוב; בקשתה השלישית לפסול את השופטת נפסלה והיא יצאה מהאולם ללא אישור ביהמ"ש והודיעה שתערער לעליון; השופטת: "לא מצאתי כל עילה לפסילתי ואינני מוצאת כל משוא פנים מצדי בהתנהלות בעניינה של הנאשמת"

שוב לא התקיימה ההקראה בתיק הפלילי של יזמית הנדל"ן לשעבר, ענבל אור. זאת משום שאור הגיעה היום (ד') לדיון בבית משפט והודיעה כי הגישה בקשת פסילה שלישית נגד השופטת בתיק דנה אמיר. המשמעות - התיק הפלילי נגדה לא מתקדם.

"אני שומעת שבית המשפט אומר שהוא מבקש להקריא לי את כתב האישום, אני אומרת שאין שום הקראה היום", הודיעה אור לשופטת בתחילת הדיון. בהמשך הדיון אמרה אור לשופטת כי "במשך עשרים וחמש דקות נתת למאשימה לדבר, ולי לא נתת דקה, את משתיקה אותי".
מנגד, הכתיבה השופטת לפרוטוקול כי "בית המשפט לא מנע מהנאשמת (ענבל אור-ל.ד) לטעון כל טענה מאז תחילת הדיון היום, ודבריה לפרוטוקול אינם נכונים הגם שנרשמו מפיה. הנאשמת הגישה את הבקשה כחצי שעה לפני תחילת הדיון".

2 צפייה בגלריה
ענבל אור בית משפט השלום תל אביב 10.11.19
ענבל אור בית משפט השלום תל אביב 10.11.19
ענבל אור
(צילום: מוטי קמחי)
ענבל אור אמרה לשופטת: "אני הגשתי בקשה בהתאם להוראות חוק, הן מאוד-מאוד ברורות ואין אפשרות ימינה או שמאלה, אף אחד לא מעל החוק. אני כתבתי ברחל בתך הקטנה שהיה וגברתי תדחה בפעם השלישית את בקשת הפסלות, אני מודיעה שאני אערער, והפעם זה גם לא יהיה לאסתר חיות, הנשיאה, אלא אני אבקש שופט אחר, כי אסתר חיות, מסתבר, נגועה בניגוד עניינים".
עוד אמרה ענבל אור לשופטת אמיר: "את יודעת מה יפה בפרוטוקולים? אחר כך את עוברת ואת רואה כמה השופטת ביצעה עיוות דין, משוא פנים, ולאִ אפשרה לי לטעון את דברי בצורה מנומקת, כפי שמגיע לי בהתאם לתקנות, לחוק ולדין כמו שאת מאפשרת למאשימה".
2 צפייה בגלריה
דנה אמיר  יועצת משפטית של מס הכנסה
דנה אמיר  יועצת משפטית של מס הכנסה
השופטת דנה אמיר
(צילום: חיים צח)


יצוין, שמדובר כאמור בבקשה שלישית שהגישה אור לפסול את השופטת במשפט הפלילי נגדה. בשתי בקשות הפסילה הקודמות השופטת דחתה את הבקשה לפסול את עצמה. אור הגישה ערעורים לנשיאת בית המשפט העליון אשר אף נדחו על ידה. היום, אחרי שהשופטת דחתה שוב את הבקשה אור הודיעה כי תערער.
אור לשופטת: "אני סיימתי"
בעוד השופטת מנסה להכתיב את החלטתה ציינה אור בפני השופטת כי " אני מבקשת לסיים, אנחנו באיחור. השעה עכשיו 14:30 ולפי יומן בית המשפט הדיון מסתיים בשעה 13:30".
מנגד ציינה השופטת כי "בית המשפט באמצע מתן החלטה והנאשמת לא תפריע למתן ההחלטה". אור השיבה: "אני סיימתי, אני אראה את ההחלטה ב"נט המשפט". אני לא אהיה במקום בו שופטת פועלת בניגוד להוראות החוק".
בשלב זה הכתיבה השופטת לפרוטוקול כי "הנאשמת (ענבל אור -ל.ד) עוזבת את האולם על אף שלא התרתי לה לעזוב את האולם, ותוך שאני מורה לה לשבת במקומה. מאבטח בית המשפט יוצא אחרי הנאשמת..... אף נעשו מספר ניסיונות להקריא לנאשמת את כתב האישום ולקבל ממנה מענה לכתב האישום, אך ללא הועיל. אציין כי גם עתה, בעת כתיבת שורות אלה, הנאשמת איננה באולם והיא עזבה את האולם ללא אישור בית המשפט, תוך שלא חדלה מלהפריע בעת כתיבת ההחלטה ... לא מצאתי כי קמה כל עילה לפסילתי ואינני מוצאת כל משוא פנים מצדי בהתנהלות בעניינה של הנאשמת".
ענבל אור (44) נחשבה במשך שנים למלכת קבוצות הרכישה בישראל והחזיקה בחברת אור סיטי נדל"ן. ב-2016 נקלעה הקבוצה שלה להליכי חדלות פירעון ולבסוף פורקה באמצעות עו"ד איתן ארז המיוצג על ידי עו"ד יואב בן פורת.
גם ענבל אור נכנסה אישית להליך פשיטת רגל ומונה לנכסיה נאמן, אולם לאחרונה בוטלה הכרזתה כפושטת רגל והיא כבר אינה בפשיטת רגל. בספטמבר 2019 פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה נגדה כתב אישום לביהמ"ש השלום בתל אביב. אור כופרת באישומים נגדה .