סגור
מונה חשמל חכם ש משדר ל אפליקציה נתוני צריכה לפי שעות ימים או חודשים
מונה חשמל חכם שמשדר לאפליקציה נתוני צריכה לפי שעות ימים או חודשים (צילום: באדיבות חברת החשמל)

HOT משיקה מותג חשמל פרטי: לראשונה יוצעו חבילות תקשורת משולבות

החברה תציע מסלולים ללקוחות הבוחרים להתחבר לשירות החשמל בלבד ומסלולים משולבים עם שירותי תקשורת. בחודשים הקרובים צפויה להיכנס לתוקף רפורמה שתאפשר גם למשקי בית ללא מונה חכם להתחבר לספקי החשמל הפרטיים

חברת התקשורת HOT השיקה היום (ד') את מותג החשמל הפרטי שלה, HOT energy, שיציע הנחות למצטרפים מעבר לתעריף חברת החשמל. מדובר בהמשך המהפכה של פתיחת שוק אספקת החשמל (הקשר עם הלקוח ומערכי החיוב) לתחרות, בניגוד לחברות התקשורת האחרות – HOT מציעה כבר כעת מסלולים משולבים של שירותי תקשורת וחשמל.
נכון לעכשיו, היכולת של משקי בית להתחבר לספקי החשמל הפרטיים, במקום חברת החשמל, אפשרית רק למשקי בית המחזיקים במונה חכם. עם זאת, בחודשים הקרובים צפויה להיכנס לתוקף רפורמה חדשה של משרד האנרגיה ורשות החשמל שתאפשר גם למשקי בית ללא מונה חכם להתחבר לספקי החשמל הפרטיים.
HOT, המנוהלת על ידי טל גרנות-גולדשטיין, תציע ללקוחות הבוחרים להתחבר לשירות החשמל בלבד (ללא תקשורת) שלושה מסלולים עיקריים: הראשון הוא הנחה קבועה (ביחס לתעריף חברת החשמל) לכל אורך היממה בגובה של 5% בשנה הראשונה, 6% בשנה השנייה ו-7% בשנה השלישית. המסלול השני כולל הנחה לאורך שעות היום וכולל הנחה של 15% מ-07:00 עד 17:00. המסלול השלישי (ללא שירותי תקשורת) כולל הנחה של 20% מ-23:00 עד 07:00.
בנוסף, HOT מציעה שלושה מסלולי הנחה משולבים עם שירותי תקשורת. המסלול הראשון – ללקוחות במסלול הטריפל של החברה והוט מובייל (כלומר טלפון קווי, סלולרי, אינטרנט וטלוויזיה של HOT והוט מובייל) יוכלו לקבל הנחה קבוע בחשבון החשמל של כ-10% והנחה נוספת של כ-10% על חבילות לחו"ל של הוט מובייל. לקוחות הטריפל של HOT, כלומר ללא קו סלולרי של הוט מובייל, יקבלו הנחה של כ-7%. לקוחות דאבל NEXT (כלומר אינטרנט ושירות הטלוויזיה NEXT) יוכלו לקבל 6% הנחה בחשבון.
את המותג HOT energy מנהל ניר אידלמן, ראש זרוע החדשנות והפיתוח העסקי של HOT. מלבד HOT, עד היום נכנסו לשוק אספקת החשמל: סלקום, אמישראגז, פזגז, אלקטרה פאוור (לשעבר סופרגז), פרטנר ובעתיד צפויה גם בזק להשיק את המחירים למכירת חשמל לאחר שהכריזה על הקמת מיזם משותף למכירת חשמל למשקי בית עם פאוורג'ן – זרוע האנרגיה קרן ההשקעות ג'נריישן קפיטל בניהולו של ארז בלשה.
שוק אספקת החשמל נפתח לתחרות כבר ב-2018, עם הרפורמה בחברת החשמל שנועדה לעודד תחרות בשוק החשמל (בייצור ובאספקה). עד השנה האחרונה, המיקוד לאספקת החשמל היה לצרכנים גדולים (כמו למשל קניונים ומפעלים). כעת, עם שורת שינויים באסדרה בשוק החשמל החלה להתפתח גם התחרות בשוק החשמל גם למשקי בית פרטיים.