סגור

קרן ג'נריישן קפיטל רוכשת את השליטה בקבוצת המיחזור ק.מ.מ ב-195 מיליון שקל

ק.מ.מ פועלת בתחום המיחזור ואיכות הסביבה, משרתת כ-3 מיליון תושבים, ומטפלת בכל סוגי הפסולת היבשה. הכנסותיה ב-2021 הסתכמו ב-242 מיליון שקל. ג'נריישן קפיטל היא קרן סחירה בתחום התשתיות והאנרגיה

קרן התשתיות והאנרגיה ג'נריישן קפיטל, באמצעות החברה-הבת בבעלות מלאה GES, חתמה על הסכם לרכישת 75% ממניות ק.מ.מ מפעלי מיחזור תמורת כ-195 מיליון שקל. מימון העסקה יתבצע בעיקר באמצעות הזרמת הון מהחברה, אשר מקורו צפוי להגיע מגיוס חוב שתבצע החברה.
ג'נריישן קפיטל היא קרן סחירה גדולה בתחום התשתיות והאנרגיה. הקרן מנהלת פורטפוליו נכסים בהיקף מצטבר של כ-2.4 מיליארד שקל במספר תחומים, ובהם ייצור חשמל, אנרגיה מתחדשת, תחבורה, חלוקת גז טבעי, לוגיסטיקה, מים, שפכים ואיכות סביבה.
לאחר מועד השלמת העסקה צפויה ק.מ.מ לבצע חלוקת דיבידנד על רווחי שנת 2021, וחלקה של GES בו צפוי לעמוד על כ-20 מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
ק.מ.מ מפעלי מחזור מיחזור
ק.מ.מ מפעלי מחזור מיחזור
ק.מ.מ מפעלי מיחזור
(צילום: אייל טואג)
ההסכם כולל אופציות מכר ורכש לרכישת 25% המניות הנוספות. המוכרים יספקו שירותי ניהול לפחות עד חודש ספטמבר 2024. השלמת העסקה כפופה לקיומם של תנאים מתלים מקובלים. חברת GES דיווחה היום (ג') כי פעילותה של ק.מ.מ משתלבת היטב עם מגמות השוק והתוכנית האסטרטגית שפרסם המשרד להגנת הסביבה.
רכישתה של ק.מ.מ על ידי GES מהווה הזדמנות לצמיחה משמעותית עבורה, תוך יצירת סינרגיות משמעותיות בין פעילותה של ק.מ.מ לשאר פעילויותיה של GES בתחום איכות הסביבה, הכוללת את: זירו וויסט בע"מ (50%) ודקל תשתיות בע"מ (50%).
2 צפייה בגלריה
ארז בלשה, מנכ"ל ג'נריישן קפיטל ויו"ר GES
ארז בלשה, מנכ"ל ג'נריישן קפיטל ויו"ר GES
ארז בלשה, מנכ"ל ג'נריישן קפיטל ויו"ר GES
(צילום: אייל טואג)
ק.מ.מ פועלת בתחום המיחזור ואיכות הסביבה ומעניקה שירותי איסוף נייר, גריסת נייר ועוד. החברה מטפלת בעיקר בפסולת מופרדת במקור של כל סוגי האשפה, לרבות פסולת נייר וקרטון, כאשר במסגרת פעילות זו מעניקה גם שירותים בתחום חומרים ייחודיים ומסוגים שונים, צמיגים, פלסטיק, אריזות, טקסטיל, וכן מיון פסולת עירונית. במסגרת פעילותה עוסקת ק.מ.מ, בין היתר, באיסוף, מיון, גריסה, טיפול ועיבוד של חומרי הגלם כאמור הנאספים בכל הארץ ממגוון רשויות מקומיות ומגופים מוסדיים ופרטיים, וכן מוכרת את תוצרי המיחזור בארץ ומייצאת אותם לחו"ל.
ק.מ.מ מעסיקה 550 עובדים, ובבעלותה כ-150 משאיות וכלי רכב. היא מבצעת את פעילות הטיפול, העיבוד והמיחזור בחמישה מתקנים מרכזיים – שני מפעלי מיחזור למיון ואריזת פסולת נייר וקרטון, בראשון לציון ובניצני שלום, מתקן למיון פסולת אריזות ומתקן למיון פסולת עירונית בראשון לציון ומפעל לטיפול ומיחזור פסולת צמיגים בבאר שבע (כאשר למיטב ידיעת ק.מ.מ מפעל זה הוא אחד משני המפעלים בתחום זה בישראל).
הכנסות ק.מ.מ בשנת 2021 הסתכמו בכ-242 מיליון שקל, לעומת כ-200 מיליון שקל בשנה הקודמת, וה-EBITDA בשנת 2021 הסתכם בכ-50 מיליון שקל, לעומת כ-27.6 מיליון שקל בשנה הקודמת. הרווח הנקי בשנת 2021 הסתכם בכ-28 מיליון שקל, לעומת כ-12 מיליון שקל בשנה הקודמת. לחברה הנרכשת חוב פיננסי נטו של כ-36 מיליון שקל.
ארז בלשה, מנכ"ל ג'נריישן קפיטל ויו"ר GES, מסר: "רכישת ק.מ.מ מהווה נדבך מרכזי במימוש אסטרטגיית הצמיחה של GES לביסוס מעמדה כשחקן מוביל בשוק הפסולת בישראל". מיכאל דיין, מנכ"ל GES, הוסיף: "ק.מ.מ היא שחקנית מובילה בתחומה, בעלת ידע וניסיון רב בטיפול בפסולת ממנה מפיקים תוצרים, ורכישתה תשפר את רווחיות פעילותה של GES".