סגור

העלייה החדה מזה 13 שנה: ליטר בנזין יעלה 7.72 שקלים

לפי עדכון משרד האנרגיה, מדובר בתוספת של 66 אגורות לליטר בתדלוק עצמי - זינוק חודשי של 9.4%, והיא תיכנס לתוקף ביום שלישי בחצות; בהשוואה ליוני שעבר מדובר בהתייקרות של 20%; התוספת לשירות מלא - 21 אגורות, ללא שינוי מהעדכון הקודם

המחיה בישראל ממשיכה להתייקר: משרד האנרגיה מסר היום (א') כי ביום שלישי בחצות יעודכנו מחירי הבנזין לחודש יוני, כך שהמחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 7.72 שקל לליטר. מדובר בעלייה חודשית של 9.4% - 66 אגורות לליטר, ובהשוואה לחודש יוני אשתקד - ב-20%. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מהעדכון קודם.
זוהי עליית מחירי הדלק החדה ביותר מאז חודש יוני 2009, והיא מתווספת לרצף עליות מחירים מהחודשים האחרונים.

1 צפייה בגלריה
תחנת דלק בנזין
תחנת דלק בנזין
תדלוק
(שאטרסטוק)

עוד נמסר כי המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת בשירות עצמי באילת (ללא מע"מ) לא יעלה על 6.6 שקל לליטר, עלייה של 56 אגורות מהעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 18 אגורות (ללא מע"מ), וזאת ללא שינוי מהעדכון קודם.
מנהל מינהל הדלק שבמשרד האנרגיה, חן בר יוסף, הסביר את הרקע להתייקרות הדלק הביקושים המוגברים לבנזין ולמוצרי דלק ברחבי העולם; הימשכות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, שגורמת למחסור בדלקים באירופה ובשווקים הבינלאומיים; ויום הזיכרון בארה"ב, שמוביל לצפי של נסיעות ארוכות וטיולים במהלך סוף השבוע הארוך במשק האמריקאי.
באפריל האחרון, ועל רקע העלאה קודמת במחיר הדלק שר האוצר, אביגדור ליברמן, הורה על הורדת הבלו, שהוא המס על הדלק, לתקופה של רבעון אחד, וזאת ב-50 אגורות לליטר.
נשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר, התייחס להעלאת המחירים הצפויה ומסר כי "עליית מחירי הדלקים תשפיע לרעה על התעשייה ועל העסקים. אני בוטח בשר האוצר שינהג באחריות ויבחן לעומק כיצד ניתן להקל על הציבור ועל העסקים באופן שיצמצם את החשש להתחזקות האינפלציה בישראל. חשוב להבין שמדובר במגמה עולמית של התייקרות הסחורות ורכיבי האנרגיה, שמשפיעה על כלל עלויות הייצור".