סגור
מטוס אל על ממריא ל לוס אנג'לס 25.6.25
מטוס אל על (צילום: Jack GUEZ / AFP)
פרסום ראשון

לקוח אל על הגיש בקשה לייצוגית נגדה: "נאלצתי לשלם אלפי דולרים כדי לחזור מארה"ב"

לקוח אל על שטיסתו מבוסטון לישראל בוטלה בעקבות המלחמה עם איראן נאלץ לשלם 2,411 דולר לכרטיס חזרה; לדבריו, החברה הפרה את התחייבותה ופתחה את מכירת הכרטיסים לטיסות החילוץ לציבור הרחב - בטרם שיבצה את לקוחותיה הקיימים

לבית המשפט המחוזי מרכז הוגשה ביום חמישי בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד אל על, בטענה כי התנהלה באופן פסול כביכול כלפי חלק מלקוחותיה שנתקעו בחו"ל עקב ביטול טיסותיהם אחרי תחילת המלחמה עם איראן.
המבקש, עורך דין בהכשרתו, טוען כי "לאחר שאל על הודיעה על ביטול טיסותיה והציעה ללקוחותיה להירשם לטיסות חילוץ, היא התחייבה מפורשות כי תשבץ את לקוחותיה לטיסות באופן אוטומטי לפי מועד הטיסה המקורית, וכי רק לאחר שכל הלקוחות שטיסתם בוטלה ישובצו לטיסות חילוץ – תיפתח מכירת הכרטיסים לציבור הרחב.
"אלא שכאשר נקרתה בפניה ההזדמנות למכור כרטיסים במחירים מופקעים, הפרה אל על את התחייבותה ופתחה את מכירת הכרטיסים לציבור הרחב בטרם שיבצה את לקוחותיה הקיימים. כתוצאה מכך נאלצו עשרות אלפי לקוחותיה לרכוש כרטיסי טיסה באופן עצמאי במחירים מופקעים, כדי להגיע ארצה מהר ככל הניתן".
המבקש טוען, באמצעות עוה"ד אהרן טופר וגל רוזנפלד ממשרד טופר-רוזנפלד, כי רכש כרטיס טיסה באל על מבוסטון לישראל ל-26 ביוני 2025 . טיסתו בוטלה ב-21 ביוני עקב סגירת המרחב האווירי, והוא נרשם לטיסת חילוץ בהתאם להנחיות אל על. לדבריו, לאחר שגילה כי אל על פתחה את מכירת הכרטיסים לציבור הרחב בניגוד להתחייבותה, נאלץ לרכוש כרטיס טיסה חדש בעלות של 2,411 דולר כדי לחזור לישראל במועד.
עוד הוא טוען כי במסגרת ההודעה מ-16 ביוני על ביטול הטיסות הסדירות, הודיעה החברה על פתיחת רישום לטיסות חילוץ עבור לקוחותיה ולקוחות סאן דור שטיסתם בוטלה. הובהר כי אין חשיבות לסדר הרישום באתר וכי קדימות הלקוחות תיקבע לפי מועד טיסתם המקורית. כמו כן צוין כי תינתן עדיפות למקרים הומניטריים חריגים בכפוף לאישורים מתאימים.
המבקש טוען בבקשה כי "לקוחות אל על שהובטח להם שוב ושוב כי עד שיימצא לכל אחד מהם פתרון הם לא יידרשו להתחרות על מקומם עם נוסעים חדשים שלא קנו כבר כרטיס שבוטל, גילו פתאום, ללא כל הכנה, כי טיסות אל על נפתחו למכירה לציבור הרחב".
המבקש טוען בבקשה לאישור ייצוגית כי ב-25 ביוני , בעודו ממתין לשיבוץ לטיסת חילוץ, נדהם לגלות כי אל על פרסמה בדף הפייסבוק שלה שנפתחה מכירת כרטיסים לטיסות סדירות עבור הציבור הרחב, וכי לקוחות החברה שטרם שובצו לטיסות החילוץ נדרשים לפנות למוקד השירות לשיבוץ לטיסה חלופית.
"יצוין כי מוקדם באותו היום המתין המבקש למעלה משעתיים לנציג במוקד השירות, ללא כל מענה, במטרה לברר מדוע לא קיבל שיבוץ כלשהו לטיסת חילוץ. על רקע זה, הבין המבקש כי אם לא ימהר ויזמין באתר החברה כרטיסי טיסה עבור משפחתו, חזרתו לישראל תתעכב באופן ניכר, וכתוצאה מכך ייגרמו לו נזקים כלכליים חמורים בהינתן העובדה שהוא נדרש לפנות את דירתו עד 30 ביוני".
המבקש הוסיף וטען כי ההערכה שהיעדר פעולה מהירה יוביל לכך שאפשרויות הטיסה חזרה יאזלו התבררה כנכונה. לדבריו, הצליח לאתר כרטיסי טיסה מבוסטון לישראל ב-29 ביוני בסכום של כ-650 דולר לכרטיס, ואולם "העסקה לא הושלמה היות שאתר אל על קרס, ככל הנראה עקב ההסתערות של מזמינים רבים בעקבות הודעת החברה. כשהאתר עלה מחדש, נותרו רק כרטיסים אחדים מסוג פרימיום לטיסה זו ולטיסות נוספות מבוסטון באותו שבוע, והמבקש נאלץ לשלם סכום עתק של 2,411 דולר לכרטיס בכיוון אחד ו-5,048 דולר עבור כלל ההזמנה (...) מדובר באלפי דולרים שנאלץ המבקש לשלם כדי להימנע מהסיכון הכרוך בשהות ממושכת מחוץ לישראל (...) עד למועד הגשת בקשה זו לא קיבל המבקש שיבוץ כלשהו לטיסת חילוץ".
מאל על נמסר בתגובה: "החברה תלמד את הבקשה עם קבלתה ותגיש את התייחסותה לבית המשפט כנדרש".