סגור

שולם פישר, בעל השליטה באיקאה ישראל, מת בגיל 65

איש העסקים, שהונו נאמד ביותר ממיליארד שקל, נפטר לאחר מחלה קשה; מאז 2005 הוא מחזיק בשליטה ברשת איקאה יחד עם מתיו ברונפמן; בעבר היה בעל מניות בשופרסל

איש העסקים שולם פישר (65), בעל השליטה באיקאה ישראל, נפטר היום לאחר מאבק ממושך במחלה קשה.
הונו של פישר, שהיה תורם בולט לחסידות גור, נאמד ביותר ממיליארד שקל. בתחילת דרכו החזיק במפעל הנרות "נר ציון" ולאחר מכן בחברת פאלאס תעשיות לכלים חד פעמיים ומוצרים דומים.
בתחילת שנות האלפיים הכיר את מתיו ברונפמן והשניים חברו לרכישת השליטה ברבוע כחול ורשת מגה יחד עם דודי ויסמן ושרגא בירן. השותפות לא החזיקה מעמד זמן רב, ופישר וברונפמן מכרו את מניותיהם ברבוע כחול בינואר 2007.

1 צפייה בגלריה
שולם פישר
שולם פישר
שולם פישר
(עמית שעל)

חודשיים לאחר מכן רכשו השניים 19.8% ממניות שופרסל, והחזיקו בשליטה ברשת השיווק לצד נוחי דנקנר. הם מכרו את המניות לאחר כעשור, בעיקר בתקופה שלאחר הדחתו של דנקנר מראשות אי.די.בי - ברווח גדול. פישר שימש תחת דנקנר כיו"ר שופרסל במשותף עם רפי ביסקר.
ברונפמן ופישר רכשו את איקאה ישראל מרשת קו-אופ ב-2005 תמורת 38 מיליון דולר. החברה כללה אז סניף אחד בנתניה ומאז התרחבה לשישה סניפים כשהשביעי יוקם באשדוד. מחזור ההכנסות של החברה מוערך ב-1.7 מיליארד שקל בשנה.
הצלחה פחות גדולה רשמו השניים בחברת הנדל"ן ישראלום שפעלה במזרח אירופה, בה רכשו את השליטה ב-2010 תמורת 170 מיליון שקל ומכרו כעבור שנה ב-25 מיליון.