סגור
ועדה ועדת הבריאות בריאות כנסת הכנסת אוריאל בוסו שס
ח"כ אוריאל בוסו (צילום: יואב דודקביץ' )

אוריאל בוסו ימונה לתפקיד שר הבריאות, משה ארבל יישאר שר הפנים

ח"כ בוסו מש"ס, המכהן כיו"ר ועדת בריאות, מונה ע"י יו"ר מפלגתו אריה דרעי וחברי מועצת חכמי התורה, במקום משה ארבל; האחרון החזיק בתיקי הפנים והבריאות, אך ברקע המלחמה הובן בש"ס כי לא סביר ששני משרדים כה חשובים ינוהלו ע"י אדם אחד

ח"כ אוריאל בוסו, המשמש כיום כיו"ר ועדת הבריאות ימונה לתפקיד שר הבריאות. כיום מכהן בתפקיד משה ארבל, שמחזיק גם בתיק הפנים. ההחלטה מגיעה על רקע המלחמה וההבנה כי לא סביר ששני משרדים חשובים כל כך בעת לחימה ינוהלו על ידי אדם אחד.
עם זאת, יש לציין כי עוד לפני פרוץ המלחמה היתה ביקורת על העובדה שמשה ארבל מחזיק בשני התיקים, וארבל עצמו אמר כי מדובר במצב לא אידיאלי.
ההחלטה על איוש השרים בתוך מפלגת ש"ס מתקבלת על ידי יו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי וחברי מועצת חכמי התורה. דרעי עצמו מנוע מלכהן כשר בממשלה עקב הסדר טיעון ממאי 2022 שבו הוא הצהיר על פרישה מהחיים הפוליטיים וקיבל עונש מאסר על תנאי. הממשלה הנוכחית ניסתה לעקוף את המגבלות הללו באמצעות תיקוני חקיקה, אך בית המשפט העליון הכריע כי דרעי לא יכול לכהן כשר בממשלה.
הבחירה של דרעי למנות את בוסו לתפקיד שר הבריאות איננה טריוואלית, דרעי יכל לשדרג את אחד מהשרים האחרים (מרגי, מלכיאלי, ביטון, בן צור) – הבכירים יותר ברשימה – לתפקיד זה, אך בחירה כזו היתה יוצרת סדרה של שינויים אחרים בהרכב הממשלה. עם זאת, כדאי גם לשים לב שדרעי דילג על ינון אזולאי ומשה אבוטבול הממוקמים לפני כן ברשימה. לבחירה בבוסו יש גם הסבר מקצועי: בוסו מכהן כיו"ר ועדת בריאות במהלך הכנסת הזו וצבר ידע מסויים בנושא.
כדאי להזכיר כי בוסו גם מתמודד על תפקיד ראש עיריית בני ברק, כשסיכוייו בשלב זה נראים נמוכים ויש ידיעות כי דרעי החליט לסגת ולוותר על מועמדתו של בוסו. אך כעת הבחירות לרשויות המקומיות נדחו בשלושה חודשים, וייתכן כי כהונה קצרה של בוסו בתפקיד שר הבריאות תסייע לו מעט במירוץ לראשות העיר בני ברק, אם אכן זו תימשך.
למרות העובדה שיש היגיון במינויו של ארבל למשרד אחד בלבד, אי אפשר לשלול את האפשרות כי חלק מהשיקולים של דרעי להזזת ארבל ממשרד הבריאות, קשורים בפופולאריות הרבה שצובר ארבל בתקשורת הכללית. מהשר משה ארבל נמסר כי "הבקשה שלי מראש היתה להתמקד במשרד אחד, ביתר שאת עם תחילת המלחמה. איזה משרד? השארתי למועצת החכמים להכריע".
בפברואר 2011 נעצרו ראש העיר פתח תקווה אז יצחק אוחיון, יחד עם בוסו, ששימש כסגנו, בחשד ללקיחת שוחד, תיווך בשוחד, קבלת דבר במרמה ועבירות לפי חוק איסור להלבנת הון. באוקטובר 2013 הודיעה הפרקליטות על סגירת התיק.