סגור

הסתדרות המורים: נשבית את הלימודים ביום שני הבא מ-13:00

הנימוק הרשמי להשבתה שתימשך עד סוף יום הלימודים ותכלול את החינוך המיוחד - הפגנה שתחל ב-18:00. בשבוע שעבר הכריזה על סכסוך עבודה במחאה על גרירת רגליים מצד האוצר במו"מ על הסכם קיבוצי

הסתדרות המורים מתחילה בשיבושי העבודה. תשבית את כל הלימודים בגנים ובבתי הספר היסודי וחטיבות הביניים ביום שני הקרוב מ-13:00 ועד סוף יום הלימודים. ההשבתה תכלול את החינוך המיוחד. הנימוק הרשמי הוא הצורך לאפשר למורים ולגננות להגיע להפגנה שתערוך הסתדרות המורים נגד האוצר באותו יום ברחבת המוזיאון בתל אביב. בפועל ההפגנה תחל ב-18:00, כך שאין שום קשר בינה לבין ההשבתה המתוכננת והסתדרות המורים אפילו לא מנסה להעמיד פנים.
בשל משבר הקורונה ומערכות הבחירות הרבות, להסתדרות המורים אין הסכם קיבוצי מיולי 2019. בשבוע שעבר, ביום ראשון ה-15 במאי, הכריזה הסתדרות המורים על סכסוך עבודה במחאה על שהאוצר גורר רגליים במשא ומתן על ההסכם הקיבוצי. בשבוע הבא יסתיימו השבועיים שבהם אסור לה לשבות. עד סוף שנת הלימודים לא צפויה שביתה כללית, אבל בהחלט אפשריים שיבושים נוספים.

1 צפייה בגלריה
מזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דוד ויפעת שאשא ביטון שרת החינוך
מזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דוד ויפעת שאשא ביטון שרת החינוך
מזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דוד ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון
(צילום: גדי קבלו, יובל חן)

הוויכוח העיקרי בדיונים הוא על כך שבן דוד דורשת שהאוצר יציג מסגרת תוספות שכר שאפשר יהיה לדון עליה, בעוד שהאוצר מסרב להביא סכומים בטענה שרק כשתגובש מסגרת תקציב 2023, יוכל לעשות זאת. בפועל, באוצר מעריכים שההסכם לא ייסגר לפני תחילת שנת הלימודים הבאה ולכן אין שום טעם מבחינתם להתקדם עכשיו.
הוויכוח העיקרי במשא ומתן צפוי להיות סביב שאיפת האוצר להוסיף כמה שיותר שכר למורים חדשים וצעירים, בעוד שבן דוד דורשת תוספות משמעותיות גם למורים ותיקים. הקמפיין שמנהלת הסתדרות המורים סביב הבעיה הקשה של נטישת המורים מיועד בעיקר להצדיק את התוספות האלה. במכתב ששלחה היום בן דוד למורים נאמר ש"השלכות התנהלות זו של האוצר לא פחות ממזעזעות. עובדי הוראה רבים כבר עזבו את המערכת ועוד רבים מתכוונים לעשות כך בסוף השנה הנוכחית. בואו לצעוק בקול ברור: די להרס מערכת החינוך! די לפגיעה בעובדות ובעובדי הוראה!"