סגור

בלעדי
עובדי כללית: "לעצור מינויים של היו"ר יוחנן לוקר"

יו"ר ועד עובדי שרותי בריאות כללית פרוספר בן חמו הורה על החרפת צעדים בסכסוך העבודה עקב מלחמה פתוחה בינו לבין לוקר. הוועד הורה להוסיף צעדים ארגוניים לאלה שהוא נוקט מתחילת החודש

סכסוך העבודה סכסוך העבודה בתאגיד הבריאות הגדול בישראל, שירותי בריאות כללית, מחריף, וכעת גם ברור מדוע: מלחמה פתוחה בין יו''ר ועד העובדים, פרוספר בן חמו, הנחשב לאחד החזקים והכוחניים במדינה, לבין יו''ר הכללית, יוחנן לוקר.
"אנו דורשים לעצור את המינויים הפרסונליים של היו"ר, לקיים מכרזים אמיתיים ולתת אופק לעובדי הכללית", כתב בן חמו לעובדים והוסיף "אילולא רצונו של היו"ר להשתלט על מינויי הבכירים בכללית, היה כבר מתקיים תהליך מתקדם יחד איתה (המנכ"לית החדשה רות רלב"ג, א"פ) לפתרון המשבר".
2 צפייה בגלריה
יוחנן לוקר יו"ר הכללית
יוחנן לוקר יו"ר הכללית
יוחנן לוקר יו"ר הכללית
(עמית שעל)
"אנו דורשים לעצור את המינויים הפרסונאליים של יו"ר הדירקטוריון דרך 'ועדת האיתור' שהקים ולקיים מכרזים אמיתיים עם שקיפות מלאה ולתת אופק וקידום לעובדיה המצוינים של כללית", כותב בן חמו לעובדי התאגיד שאחראי גם על שליש ממערך האשפוז בישראל, ומוסיף "ניסינו לקדם את התהליכים לריפוי כללית בשיח עם המנכ"לית הנכנסת רות רלב"ג... אילולא רצונו של יו"ר הדירקטוריון להשתלט באופן בלעדי על מינויי הבכירים בכללית, היה כבר מתקיים תהליך מתקדם יחד איתה לפתרון המשבר".
לפי המכתב ששיגר בן חמו- והגיע לכלכליסט, הוועד הורה לעובדים להחריף את הצעדים הארגונים בהם נקטו בתחילת החודש -הפסקת צירוף חברים חדשים, צירוף מבוטחים קיימים לשב"ן; והפניית שיחות טלפון בנושא קורונה למוקדי הקורונה של משרד הבריאות- ומוסיפים חדשים: הפסקת קיצור תורים, שמשמעותה הפסקה של כל השירותים - לרבות ניתוחים - הניתנים בבתי החולים של הכללית אחרי הצהריים שהם בתשלום נוסף לרופאים; הפנית קביעת תורים למוקדי השירות, תוך סגירת ערוץ קביעת תורים שדרך המרפאות ובבתי החולים (הכל יוסט אוטומטית ל-2700*; והקפאת ביצוע מדדי איכות וסקרי מבוטחים, סקרים שמתבצעים מול המבוטחים על מנת למדוד שביעות רצון של שירותים.
2 צפייה בגלריה
פרוספר בן חמו יו"ר ועד עובדי שירותי בריאות כללית קופת חולים כללית
פרוספר בן חמו יו"ר ועד עובדי שירותי בריאות כללית קופת חולים כללית
פרוספר בן חמו, יו"ר ועד עובדי שירותי בריאות כללית, קופת חולים כללית
(צילום: ענר גרין)
נזכיר כי בדומה למכתב הראשון ששיגר בן חמו לעובדי הכללית ב-4 לחודש ונחשף באתר "כלכליסט", גם הפעם חוזר יו''ר הוועד על עומסים של עובדי הכללית ורק לבסוף תוקף את מנהלי הקופה: "גורמים שמעולם לא ראו את המצוקה ואת הכאב של מטופל, מקשים ממורם מושבם לשעות בכללית, בעובדים ובמבוטחינו כבשלהם, כאילו מדובר בעסק הפרטי שלהם ומתייחסים אלינו כאילו אנו בסך הכל כלים פשוטים חסרי ערך על לוח משחק ". אלא שאז, בן חמו לא נקט בשמות ולא היה ברור האם חיצי העוינות מופנים למנכ"לית החדשה של הקופה, רות רלב"ג, אשר מונתה חודש שעבר, או שמא, ליו''ר הכללית, יוחנן לוקר, אשר כיהן בשלל תפקידים ניהולים ופוליטיים- אך אף הוא אינו בעל רקע רפואי או טיפולי.
גורמים המקורבים לוועד מסרו לכלכליסט כי בין התפקידים הבכירים שמינה לוקר באמצעות ועדות איתור ניתן למנות סמנכ״ל דיגיטל, סמנכ״ל כספים וראש אגף תקציבים-כולם מינויים מחוץ לכללית, וכפי שניתן לראות, התפקידים הבכירים ביותר בארגון.
כאמור, ועד עובדי הכללית הוא נחשב לאחד החזקים במשק והוא גם ידוע בהשפעתו –באופן עקיף - על מינויים בכירים. לפי נתונים של אגף הממונה על השכר, כ-99% מעובדי הכללית הם תחת הסכמים קיבוצים ורק כ-1% הם בחוזים אישיים.
מהנהלת כללית נמסר: "עובדי כללית הוכיחו את מצוינותם במאבק בקורונה, כפי שעשו במשך שנים ארוכות, והצעדים להקלה על עומסי העבודה נמצאים בראש סדר העדיפויות של הנהלת הקופה. המינויים בכללית מבוצעים על פי כללים ונהלים סדורים ומנוהלים על ידי על הדרג המקצועי בהנהלה. חבל שוועד העובדים מנסה להטיל דופי בהתנהלות ראויה זאת. הכללית מאופיינת ביחסי עבודה מצוינים במשך שנים, ואנו מאמינים שזו הדרך הנכונה להמשיך גם הלאה".