סגור
מימין ציון קינן ו יאיר סרוסי ראשי בנק הפועלים בתקופת הפרשה
ציון קינן ויאיר סרוסי ראשי בנק הפועלים בתקופת הפרשה (צילום: יריב כץ, עמית שעל)

הטענה המוזרה של בכירי הפועלים להשבת עוד בונוסים: קיבלנו פחות כי הבנק מציית לחוק

לטענת הבכירים לשעבר, הבנק הפריש עם השנים כ-900 מיליון דולר לצורך קנסות עתידיים לרשויות בארה"ב, ששולמו בהמשך בגין הפעילות הלא חוקית שנעשתה במשמרתם, ועליה קיבלו בונוסים. לאור ההפרשה רווח הבנק קטן וכך גם הבונוסים מבוססי הביצועים העתידים שלהם שקטנו בכ-5 מיליון שקל

בכירי בנק הפועלים לשעבר מסרבים להגדיל את סכום הבונוסים שישיבו לבנק (2.25 מיליון שקל) בעקבות פרשת העלמות המס בארה"ב, וזאת בטענה שהבונוסים מבוססי הביצועים שלהם קטנו בכ-5 מיליון שקל בשל הפרשות שבוצעו לקנסות ששולמו בגין פעילות לא חוקית שהתרחשה במשמרת שלהם. כך עולה מהבהרה לגבי הסכום שבכוונת הבכירים לשעבר – בהם המנכ"ל לשעבר ציון קינן והיו"ר לשעבר יאיר סרוסי – בעקבות שאלות בית המשפט ועמדת הפרקליטות והראל פרימק, בעל מניות בבנק המיוצג על ידי ד"ר עינת סולניק, היועצת המשפטית של לובי 99.
משמעות טענת הבכירים היא שכיסם כבר "ניזוק" לכאורה כתוצאה מהפרשה, כך שהסכום שנגרע מהם הוא 7.15 מיליון שקל. זאת לאחר ששורת הרווח של הבנק קטנה בשל ההפרשה לקנסות ששילם בהמשך, בהיקף כ-900 מיליון דולר, לרשויות בארה"ב. קנסות, חשוב לציין, שהם תוצר ישיר של רווחים לא חוקיים שהופקו בתקופתם של אותם בכירים ועליהם הם כבר קיבלו בונוסים. במילים פשוטות, טענת הבכירים היא שהם כבר הפסידו בונוסים כי הבנק נדרש לציית לחוק ולשלם קנסות על מחדלים שנעשו בתקופתם.
"התשלום האישי של נושא המשרה הרלוונטיים, המהווה את הפגיעה האישית בתגמוליהם כתוצאה מההפרשה בכללותה", כותבים הבכירים המיוצגים על ידי עו"ד צבי אגמון, "מורכב משני רכיבים: סכום ההסכמה (2.5 מיליון שקל) וסכום הפסד התגמולים (4.9 מיליון שקל). לו יאושר הסדר הפשרה בצירוף סכום ההסכמה, התוצאה הכספית על תגמולי המשרה תהיה הפסד של 7.15 מיליון שקל".
כך מנמקים הבכירים את טענתם: "במהלך התקופה הרלוונטית ביצע הבנק הפרשות לתביעות משפטיות בקשר לחקירות האמריקאיות. הפרשות אלו גרעו מטבע הדברים משורת הרווח ולכן הפחיתו את התגמולים מבוססי הביצועים של נושאי משרה בבנק, ובכלל זה של נושאי המשרה הרלוונטיים. הסכום המצרפי בו פחתו התגמולים של נושא המשרה הרלוונטיים הוא כ-4.9 מיליון שקל".