סגור
אייל שוחט מנכ"ל סודה סטרים משקאות מוגזים
אייל שוחט מנכ"ל סודהסטרים (צילום: אלכס קולומויסקי)

פרסום ראשון
מנכ"ל סודהסטרים אייל שוחט פורש אחרי 13 שנה בחברה

שוחט מונה לתפקיד המנכ"ל ב-2019 אחרי רכישת סודהסטרים בידי פפסיקו העולמית, ובתקופתו צמחו המכירות ליותר ממיליארד דולר; עם זאת, בשנתיים האחרונות פיטרה החברה 500 עובדים בשלושה סבבים; שוחט ימשיך למלא את התפקיד עד למינוי מנכ"ל חדש או עד סוף 2023

מנכ"ל סודהסטרים העולמית בארבע השנים האחרונות, אייל שוחט, פורש מהתפקיד. לכלכליסט נודע כי שוחט הודיע במייל לעובדים לפני דקות אחדות על הפרישה. הוא ימשיך למלא את התפקיד עד למינוי מנכ"ל חדש או עד סוף 2023.
שוחט הצטרף להנהלת החברה לפני 13 שנה כסמנכ"ל לעניינים משפטיים ולאחר הנפקתה בנאסד"ק שימש כסמנכ"ל הפיתוח העיסקי ובהמשך כמנכ"ל, אחרי רכישתה בידי פפסיקו העולמית תמורת 3.2 מיליארד דולר.
החברה נרכשה בסוף 2018 והוא מונה לתפקיד המנכ"ל בספטמבר 2019. במהלך כהונתו חצתה החברה את רף ההכנסות של מיליארד דולר וכיום היא מוכרת ב-50 מדינות.
עם זאת, סודהסטרים עברה מתחילת 2022 שלושה גלי פיטורים, הראשון של 300 עובדים, 120 נוספים בסוף 2022 ו-80 עובדים בגל שלישי של מפוטרים במאי 2023.
החברה פועלת בייצור מכשירי הגזה למים ותמציות בטעמים שונים להכנת סודה ביתית. מערך הייצור שלה נמצא בארץ והיא מעסיקה כאן 2,000 מתוך 3,800 עובדיה.
במכתב לעובדים ציין שוחט כי "נפלה בחלקי הזכות להוביל אתכם בתקופה מאתגרת ומשמעותית, לחלוק אתכם רגעים מרגשים. סודהסטרים אינה אופנה חולפת. יש לנו יסודות איתנים, עובדים מצוינים מוצרים מובילים ומותג חזק. יחד עם הצוות והתמיכה של הנהלת פפסיקו, שמחויבת להמשך הצלחתה של החברה – סודהסטרים תמשיך לצמוח ולשנות את חייהם של מיליוני לקוחות ברחבי העולם.
"בנינו יחד אי של שלום, בו יהודים ומוסלמים עובדים שכם אל שכם, ושותפים יחד למהפכה שחוללנו בתעשיית המשקאות העולמית. הרחבנו את הפעילות, פתחנו שווקים חדשים, הקמנו חברות בנות ומיצבנו את סודהסטרים כחברה גלובלית אמיתית. צלחנו את מגפת הקורונה, עם אחוז נדבקים מזערי, תוך ששמרנו על חיי העובדים וחיי הקהילות שלנו בכל העולם", הוסיף שוחט.