סגור
מחאה נגד הרפורמה המשפטית תל אביב
המחאה נגד ההפיכה המשפטית בתל אביב (צילום: עופר צור )

כ-200 אלף הפגינו בתל אביב; נעצרו שלושה מוחים שחסמו את איילון

הפגנות המוניות נגד ההפיכה המשטרית התקיימו בכל הארץ זו השבת העשירית ברציפות; ליברמן בהפגנה בנתניה: "הנמושות בממשלה, לכו לעזאזל"; לפיד בבאר שבע: "הדבר היחיד שמעניין את הממשלה זה להמשיך לרסק את הדמוקרטיה הישראלית"; המארגנים: בחמישי - "יום החרפת ההתנגדות"

כמו מדי שבת מאז החלה הממשלה בחקיקת המהפכה המשפטית, גם הערב (שבת) התקיימו הפגנות גדולות בשורת מוקדים ברחבי הארץ. ההפגנה המרכזית התקיימה ברחוב קפלן בתל אביב.
23:05 - איילון נפתח לתנועה משני הכיוונים. המשטרה פיזרה מהכביש את המפגינים, שחילקו פרחים לשוטרים.
22:45 - כ-300 בני אדם השתתפו בהפגנת "הימין האחראי" שארגן שר התקשורת לשעבר יועז הנדל. הזמר עידן עמדי הגיע להפגנה, הביע חשש מהפילוג בעם וקרא לפשרה: "זה לא טבעי לי במיוחד, כולם ייעצו לי לא להגיע לכאן. הותקפתי השבוע בעשרות הודעות ונאצות. אמרו או שאני שמאלני בוגד או ימני פאשיסט. אני אומר לא למלחמת אחים. כן לפשרה. כן להידברות".
22:35 - המשטרה פיזרה את המפגינים שירדו לאיילון באזור מחלף ארלוזורוב, ושלושה בני אדם נעצרו. כ-20 מוחים ירדו לאיילון צפון מיגאל אלון סמוך לרחוב קרמצקי והמשטרה נערכת לפזר גם אותם.

6 צפייה בגלריה
שוטרים רכובים על סוסים בדרכם לפזר חסימה באיילון
שוטרים רכובים על סוסים בדרכם לפזר חסימה באיילון
שוטרים רכובים על סוסים בדרכם לפזר חסימה באיילון
(צילום: AP)

22:30 - עשרות בני אדם מפגינים נגד המהפכה המשפטית מול ביתו של שר המשפטים יריב לוין במודיעין.
21:40 - נתיב איילון נחסמו לתנועה לאחר שמפגינים נגד המהפכה המשפטית ירדו לכביש לאחר ההפגנה המרכזית ברחוב קפלן. הם צועקים "דמוקרטיה עומדת". במקום נמצאים שוטרים שפועלים לפנות את המוחים מהכביש.


6 צפייה בגלריה
משאיות חוסמות את הירידה לאיילון דרום במחלף השלום
משאיות חוסמות את הירידה לאיילון דרום במחלף השלום
משאיות חוסמות את הירידה לאיילון דרום במחלף השלום
(צילום: עופר צור)

21:35 - השר לשעבר מאיר שטרית נאם הערב בהפגנה בכפר סבא ואמר כי "הייתי חבר ליכוד 32 שנה ואני אומר לכם - אני מתבייש בחבריי בליכוד! מה קרה לכם? איפה הערכים של ז'בוטינסקי? שקט הוא רפש". (עמיר קורץ)


21:25 - כ-4,000 בני אדם הפגינו נגד המהפכה המשפטית מול בית נשיא המדינה יצחק הרצוג בירושלים.
על רקע מחאת הטייסים, מפקד חיל האוויר לשעבר אמיר אשל נאם בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב ואמר כי "43 שנים שירתתי את ביטחון ישראל בצה"ל ובמשרד הביטחון. נלחמתי עבור מדינה יהודית ודמוקרטית, ומעולם לא השתתפתי בהפגנה. הסכנה היום מחייבת מעשה – לכן אני כאן. אני כאן כי ההפיכה המשטרית מובילה אותנו לתהליך גירושין מהיסודות שעליהם הוקמה מדינת ישראל. אני כאן כי המשך התהליך יהיה התאבדות קולקטיבית. הטייסים שלנו נקרעים בין המחויבות להגן על המדינה לבין שירות בשם דיקטטורה משיחית ומושחתת".
20:20 - מפכ"ל המשטרה לשעבר משה קראדי נאם בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב ואמר כי "ישראל נמצאת בסכנה שלא ידענו כמותה מאז מלחמת העצמאות". לדבריו, "אנחנו במרחק פסע מריסוקה של משטרת ישראל וריסוקה של המשטרה. אנחנו פסע מחיסולה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית". על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר: "עבריין מורשע עם חמישים ושלושה כתבי אישום ושמונה הרשעות, כולל הרשעה בעבירת הסתה לטרור, מבצע השתלטות עוינת על המשטרה ומנסה להפוך אותה למיליציה פרטית כדי לספק את מאווייו הפוליטיים".
הרמטכ"ל לשעבר ח"כ גדי איזנקוט (המחנה הממלכתי) נאם בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בהרצליה ופנה לראש הממשלה בנימין נתניהו: "השתלט על שריך הפרועים וחסרי הניסיון וזכור - אתה הוא האחראי על הביטחון הלאומי. על שמך יירשמו פגיעה קשה בצה"ל כצבא העם, במשטרת ישראל, במוסדות השלטון והגופים הממלכתיים".
21:05 - לפי הערכת חברת Crowd solutions, שפורסמה ברשת 13, בתל אביב הפגינו כ-200 אלף איש, בחיפה כ-25 אלף, בכפר סבא כ-17,800 ובבאר שבע כ-12 אלף. לפי הערכה של חדשות 12 מהרחפן, בתל אביב הפגינו כ-158 אלף איש. לפי מארגני המחאה גם בנתניה, ירושלים, הרצליה וראשון לציון הפגינו יותר מ-10,000 בני אדם.


6 צפייה בגלריה
מחאה נגד הרפורמה המשפטית תל אביב
מחאה נגד הרפורמה המשפטית תל אביב
ההפגנה בתל אביב, הערב
(צילום: רויטרס )

20:55 - ראש האופוזיציה יאיר לפיד נאם בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בבאר שבע, ואמר כי "אם מחר בבוקר ועדת החוקה תתכנס ותמשיך בחקיקה המטורפת הזו, זוהי יריקה בפרצופו של הנשיא". לדבריו, "ממשלה שיש בה שתי מפלגות שכל המהות שלהן היא סרבנות והשתמטות מצה"ל, שלא תטיף לנו מוסר. ישראל נמצאת במשבר הגדול ביותר בתולדותיה, אבל הדבר היחיד שמעניין את הממשלה זה להמשיך לרסק את הדמוקרטיה הישראלית ואת אחדות העם".
20:35 - מארגני המחאה נגד המהפכה המשפטית הודיעו בהפגנה המרכזית ברחוב קפלן בתל אביב כי ביום חמישי הקרוב יתקיים יום התנגדות נוסף - "יום החרפת ההתנגדות". ביום ברביעי הקרוב הם מתכוונים גם לשבש את המראתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לברלין. הם מסרו כי גם בבירת גרמניה צפויות להתקיים הפגנות של ישראלים נגד נתניהו.

6 צפייה בגלריה
מחאה נגד הרפורמה המשפטית הפגנה מפגינים בדיזינגוף תל אביב
מחאה נגד הרפורמה המשפטית הפגנה מפגינים בדיזינגוף תל אביב
מפגינים בדיזינגוף
( צילום: דנה קופל)

20:30 - יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נאם בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בנתניה וקרא "לכל הנמושות בממשלה, לכו לעזאזל". ליברמן אמר: "הממשלה הזאת איבדה לחלוטין את הדרך, ופוגעת בערכים הבסיסיים של החברה הישראלית. מנסים להשלים את החקיקה עוד לפני פגרת הכנסת, תוך פחות מחודש. אם חס וחלילה נתניהו יצליח בזה, אפשר לשכוח מבחירות הוגנות ודמוקרטיות. אולי בשלב הבא הוא פשוט יכריז על בנו יאיר כיורש העצר".
20:25 - ראש השב"כ לשעבר עמי אילון נאם בהפגנה בחיפה נגד המהפכה המשפטית, ומתח ביקורת חריפה על שר הביטחון יואב גלנט: "תסתכל סביבך ותראה מי הם חבריך לקואליציה ולממשלה. כמה מהם שירתו בצה"ל? השר לביטחון הלאומי איתמר בן גביר היה מגדולי המסיתים לרצח ראש הממשלה יצחק רבין והורשע בעשרות עבירות של הסתה ותמיכה בארגון טרור. חברו, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', קרא למחוק כפר פלסטיני. הממשלה שבה אתה חבר מרסקת את ליבת הערכים שלנו".
20:20 - המשטרה עצרה שני תושבי חדרה בשנות ה-30 לחייהם בחשד שהשליכו ביצים לעבר מפגינים בעיר, במהלך מחאה נגד המהפכה המשפטית שבה השתתפו עשרות בני אדם בכביש 4 צומת כיכר המשטרה.
תושב נתניה בן 22 נעצר בחשד שהשליך נפץ לכיוון המפגינים בעיר. לפי המפגינים, עדיין נשמעים קולות נפץ במקום ההפגנה.

6 צפייה בגלריה
מחאה נגד הרפורמה המשפטית הפגנה כפר סבא
מחאה נגד הרפורמה המשפטית הפגנה כפר סבא
המחאה ברעננה
(צילום: חגי גלבוע)


20:00 - אלפי בני אדם מפגינים נגד המהפכה המשפטית בקריית אונו, רעננה ורחובות. לפי המארגנים, כ-3,500 מפגינים בקריית אונו, כ-9,000 ברעננה וכ-3,000 ברחובות. מאות מפגינים בכרמיאל, וגם בצומת נהלל בעמק יזרעאל מתקיימת הפגנה. כ-1,500 בני אדם מפגינים גם בצומת גומא.

6 צפייה בגלריה
מחאה נגד הרפורמה המשפטית הפגנה רעננה
מחאה נגד הרפורמה המשפטית הפגנה רעננה
מחאה נגד ההפיכה המשפטית בכפר סבא
( צילום: עמיר קורץ)

19:45 - רבבות בני אדם מפגינים ברחוב קפלן בתל אביב נגד המהפכה המשפטית. בהפגנה ינאם הערב - על רקע מחאת הטייסים - מפקד חיל האוויר לשעבר אמיר אשל. בנוסף ינאם בהפגנה המפכ"ל לשעבר משה קראדי, יומיים אחרי ההחלטה להדיח את מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב עמי אשד - החלטה שהיועמ"שית הורתה להקפיא עקב "חשש כבד לחוקיות ההליך".
19:30 - אלפי בני אדם מפגינים סמוך לשכונת עיר ימים בנתניה נגד המהפכה המשפטית, כשבהפגנה משתתף יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. גם בבאר שבע כאלף מפגינים, שקראו למפקד מחוז תל אביב עמי אשד, שהודח שלשום על ידי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "עמי אשד אוהבים אותך כולם".
19:15 - בכיכר הבימה בתל אביב התאספו המונים שצעדו לרחוב קפלן בעיר, שם מתקיימת ההפגנה המרכזית נגד המהפכה המשפטית.
רבבות בני אדם מפגינים בצומת חורב בחיפה נגד המהפכה המשפטית. לפי מארגני ההפגנה, כ-50 אלף בני אדם משתתפים בה, ואם המספר מדויק - מדובר במספר המפגינים הגדול ביותר בעיר בכל הזמנים. המפגינים מניפים דגלי ישראל ושלטים עם הכיתוב: "תורידו את הידיים מהחופש" ו"ישראל היא לא דיקטטורה". בהפגנה יישאו דברים ראש השב"כ לשעבר עמי אילון וליהיא לפיד, אשתו של ראש האופוזיציה יאיר לפיד.
18:55 - יותר מ-2,000 מפגינים נגד המהפכה המשפטית בצומת כרכור. חלקם פרצו מחסומים וחוסמים את כביש 65.
18:30 - עוד לפני תחילת ההפגנות בערים הגדולות, כבר התקיימו מחאות קטנות יותר ביישובים רבים. ברחובות התאספו 3,000 כדי להפגין נגד המהפכה המשפטית, גם שם וגם בצומת גומא ובצומת נהלל שבצפון נערכו גם מחאות נשים של תנועת "בונות אלטרנטיבה".