סגור
סניף טרם בירושלים ביקורופא אשקלון
סניף טרם בירושלים ביקורופא אשקלון (צילום: צפריר אביוב)

בעקבות חשיפת כלכליסט: משרד הבריאות ריענן בפני העובדים את הנוהל הנוגע לניגוד עניינים

לאחר שהבוקר חשף "כלכליסט" כי המשרד עצר מכרז ענק שבמסגרתו התקשרה בכירה עם שתיים מהמציעות - ריענן מנהל אגף המשמעת במשרד את הנוהל הנוגע לעובדים המבקשים לבצע עבודה פרטית. בין היתר, הזהיר עובדי המשרד כי "הפרת הוראות חוק הצינון מהווה עבירה פלילית"


מנהל אגף המשמעת במשרד הבריאות יצחק אור שיגר "ריענון" של חוזר המשמעת העוסק בסוגיית ניגוד העניינים של עובדי משרד הבריאות.
הריענון מטעמו של אור יצא שעות ספורות אחרי שחשף "כלכליסט" את החשד שלפיו שתי ספקיות ענק "טרם" ו"ביקורופא" קשרו קשר עסקי פסול עם עובדת במשרד שהיא בעלת תפקיד בכיר בשירותי בריאות התלמיד - זאת, במטרה לזכות במכרז על מתן אותם שירותים.
עוד נחשף כי המכרז הושעה עד למתן הודעה חדשה, וכי החברות שניגשו אליו נכנסו להליך משפטי חסוי שעלול להסתיים בפסילת המכרז כולו או בפסילתן של אותן חברות.
לאור מספר מקרים שאירעו לאחרונה, כתב אור לכלל עובדי המשרד: "מצאתי לנכון לרענן את ההתנהלות הנדרשת במצבי ניגוד עניינים אפשריים של עובדי המדינה ובפרט בסיטואציה שבה עובד מבקש לפרוש משירות המדינה ולהתמיין לתפקיד מחוץ לשירות המדינה".
לדבריו, "הדבר כמובן רלוונטי לסוגיות של עבודה פרטית בשירות המדינה. העובד הינו נאמן של הציבור ומצופה ממנו להקדיש את מלוא תשומת ליבו למילוי התפקיד שנתמנה לו ולשמו... מתוך כך חלות על עובד מדינה המעוניין לעבוד בעבודה פרטית מגבלות וסייגים, בין היתר על מנת למנוע מצב של ניגוד עיניים אפשרי".
אור מזכיר כי "עובד מדינה לא יקבל הצעת עבודה או יתחיל לנהל מגעים לקבלת הצעת עבודה מול גורם חוץ-משרדי, כאשר במסגרת תפקידו הוא או כפיפו מעורב או יכול להיות מעורב בקבלת החלטות או המלצות לאותו גורם, זאת בטרם דווח לאלתר לממונה עליהם וליועץ המשפטי של המשרד, אודות ההצעה שקיבל ויימנע מכל טיפול בענייניו של אותו גורם".
אור מזכיר כי "האחריות על קיום הוראות חוק הצינון מוטלת בראש ובראשונה על העובד והפרת הוראות החוק מהווה עבירה פלילית".