סגור
שר האוצר אביגדור ליברמן
שר האוצר אביגדור ליברמן (צילום: אלכס קולומויסקי)

ליברמן מאיים להגיש עשרות הסתייגויות לחוק פיזור הכנסת בשל התנגדות הליכוד ל"חוק המטרו"

בכך מתכוון שר האוצר לעכב את ההצבעה המתוכננת עד הלילה בחצות. כעת, ייערך מו"מ מחודש להעברת "חוק המטרו" בין הקואליציה לאופוזיציה

יו"ר ישראל ביתנו, שר האוצר אביגדור ליברמן מאיים לעכב את חקיקת החוק לפיזור הכנסת, לנוכח התנגדות הליכוד לחוקק הערב בקריאה השנייה והשלישית את "חוק המטרו".
ליברמן מתכוון להגיש מאות הסתייגויות לחוק לפיזור הכנסת ובכך לעכב את ההצבעה המתוכננת עד הלילה בחצות.
ליברמן צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "מפלגת ישראל ביתנו הצביעה נגד חוק פיזור הכנסת כאות מחאה על כך שלא מצליחים להגיע להסכמות על חוק המטרו ולהעביר אותו בקריאה שנייה ושלישית טרם הפיזור. בכוונתנו להגיש מאות הסתייגויות על חוק פיזור הכנסת והאבסורד שנקרא ״הגדלת מימון המפלגות״ לפני העברתם הסופית ולעשות כל מאמץ בכדי להעביר את חוק המטרו שבא להתמודד בצורה המשמעותית ביותר עם בעיות הפקקים ובד בבד לתת מענה לאתגרי הדיור והתעסוקה במדינת ישראל.
"ברגעים אלו, אני מצפה, לפחות, מכל חבריי בקואליציה לשים את כל השיקולים הפוליטיים בצד ולפעול אך ורק לטובת האינטרס הלאומי".
כעת, ייערך מו"מ מחודש להעברת "חוק המטרו" בין הקואליציה לאופוזיציה שכבר סיכמו שחקיקת החוק לפיזור הכנסת תסתיים עד הלילה בחצות.
לפיד ציפה שהחוק יאושר לפני חצות כך שבחצות ודקה ימונה כראש הממשלה.
בתגובה להגשת ההסתייגויות של ליברמן על חוק פיזור הכנסת יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני מגיש כעת מאות הסתייגויות על הצעת חוק העברת הסמכויות של רשות החדשנות מהמשרד של השרה אורנה ברביבאי מ'יש עתיד' למשרד של השרה אורית פרקש מ'כחול לבן'.
בתוך כך, יו״ר סיעת העבודה, ח״כ רם שפע, הניח בוועדת הכנסת בשם סיעת העבודה חבילת הסתייגויות לחוק פיזור הכנסת. "הליכוד שיצר את משבר התחבורה הגדול בישראל מסרב עכשיו לאשר את חוק המטרו וגוזר על ישראל שנים ארוכות של עמידה בפקקים. כל סיעות הבית, קואליציה ואופוזיציה חייבות להבין שאסור לפזר את הכנסת הערב ללא העברת הפרוייקט הלאומי הגדול בהיסטוריה״, אמר.
גם הרשימה המשותפת הגישה שורת הסתייגויות לחוק לפיזור הכנסת במגמה לעכב את השלמת החקיקה. הסיבה: מחר יום חמישי בחצות יפוגו תקנות יו"ש ואם הכנסת לא תתפזר אז לא יהיה ניתן להאריכן אוטומטית בלי הצבעה בכנסת.