סגור

בלעדי
עקב חוב של כ-15 מיליון שקל: מונתה נאמנת לחברת המשחקים אברי באדי גיימס

שופטת המחוזי הסמיכה את הנאמנת לבחון הצעות למכירת חברת הסטארט-אפ העוסקת בתכנון ופיתוח משחקים למכשירי מובייל, או למכור את נכסיה ואת פעילותה. לטענת החברה, עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל חלה התקררות בשוק הגיוס, נוסף להתקררות קודמת בשל עליית הריבית במשק

השופטת איריס לושי עבודי מבית המשפט המחוזי בתל אביב מינתה השבוע נאמנת לחברת המשחקים הישראלית "אברי באדי גיימס" (לשעבר וויזיטס). זאת לאחר שהחברה נקלעה לחובות של כ- 15 מיליון שקל – ההחלטה הותרה לפרסום היום (יום שלישי) . החברה אשר עוסקת בתכנון ופיתוח משחקים במכשירי מובייל, עתרה להמשיך את פעילותה כעסק חי באמצעות נאמן זמני שימונה לה כדי למנוע פגיעה בנכסיה והציעה תכנית כלכלית המבוססת על גביית תשלומים צפויים מלקוחות באפליקציה. הממונה על חדלות פירעון במחוז תל אביב, עו"ד אילון בריל הביע עמדתו באמצעות עו"ד שרון קשפיץ כי יש למנות נאמן לחברה על מנת לשמור על ערך נכסי החברה וקניינה הרוחני. מהבקשה שהגישה החברה עולה כי מדובר בחברת סטארט אפ שעיסוקה תכנון ופיתוח משחקים למכשירי מובייל.
מוצר החברה העיקרי הינו משחק מובייל בשם Lucky Buddies אשר משווק באפליקציה של גוגל ואפל ולקוחותיה הינם שחקנים באפליקציה והכנסותיה הינן מרכישות השחקנים במשחק. החברה הגישה את הבקשה לפני יומיים וביקשה למנות לה נאמן זמני ולקבל צו הקפאת הליכים במסלול של הפעלת החברה. מהבקשה עולה כי החברה נוסדה בשנת 2013 ומשרדיה ממוקמים בהרצליה. למוצר החברה העיקרי יש על פי החברה כ-25-30 אלף שחקנים שונים ביום אשר ממוקמים בעיקר במדינות כמו ארה"ב, בריטניה, גרמניה, צרפת , קנדה ועוד.
מהבקשה עולה כי ביוני 2022 גייסה החברה בסבב גיוס כ-14 מיליון דולר בהובלת קרן מייקרס, אולם לטענת החברה, עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל חלה התקררות נוספת בשוק הגיוס, בנוסף להתקררות שחלה קודם לכן לאור עליית הריבית במשק. "כפועל יוצא, כמעט כלל המשקיעים הפוטנציאליים שעימם ניהלה החברה תהליכי השקעה שונים, הודיעו על הקפאת ההליכים.".עוד עולה מהבקשה כי כיום נותרו בחברה 7 עובדים. מהבקשה עולה כי החוב לבנק מזרחי המיוצג על ידי עו"ד ישראל בכר עומד על כ-7 מיליון שקל, חוב לעובדים על כ-1 מיליון שקל וחובות לספקים ונושים רגילים בסך כ-7.5 מיליון שקל. לבקשת החברה צורף תצהיר של המנכ"ל ובעל מניות בחברה, יאיר פנט. לחברה בעלי מניות רבים. כאמור , השופטת לושי-עבודי קבעה כי יש למנות נאמנת זמנית לחברה ומינתה לתפקיד את עו"ד ענבר חכמיאן נהרי ממשרד ארנון תדמור לוי. השופטת הסמיכה את הנאמנת לבחון הצעות למכירת החברה או למכירת נכסיה ופעילותה.