סגור
  מימין: הפרופסורים יואב דותן, עידית מטות ודיויד גילה
מימין: הפרופסורים יואב דותן, עידית מטות ודיויד גילה (צילום:יואב גלאי, יונתן בלום. אלכס קולומויסקי)

1,600 אנשי אקדמיה וסטודנטים מצטרפים לקריאה להשבתת המשק אם הממשלה לא תציית לבג"ץ

בין החותמים על הקריאה: הפרופסורים דוד הראל, נחמן אש, עידית מטות, דיויד גילה, יואב דותן וצביקה אקשטיין. "רק עמידה נחושה להצלת הדמוקרטיה בישראל תמנע את הידרדרותה אל עברי פי פחת", נכתב בקריאה

כ-1,600 אנשי סגל אקדמי וסטודנטים חתמו ביומיים האחרונים על תמיכה בקריאתו של נשיא אוניברסיטת תל אביב פרופ' אריאל פורת לראשי ארגונים וחברות להודיע שישביתו כליל את המשק אם הממשלה לציית תסרב לפסק דין של בג"ץ שיפסול חוק יסוד, מה שייצור משבר חוקתי.
בעצומה נאמר: "אנו, חברות וחברי סגל, סטודנטיות וסטודנטים ונשות ואנשי סגל מנהלי במוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל מחזקים את ידי נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופסור אריאל פורת, ותומכים ללא סייג בקריאתו האמיצה להשבתת המשק במידה שהממשלה תוביל למשבר חוקתי. רק עמידה נחושה להצלת הדמוקרטיה בישראל תמנע את הידרדרותה אל עברי פי פחת".
בין החותמים: נשיא האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, פרופ' דוד הראל; מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, פרופ' נחמן אש; והמשנה לנגיד בנק ישראל לשעבר ודיקן ביה"ס לכלכלה באוניברסיטת רייכמן פרופ' צביקה אקשטיין; נשיא האגודה הישראלית לכלכלה, פרופ' יוסי שפיגל; הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר, פרופ' דיויד גילה; נשיאת איגוד האינטרנט הישראלי לשעבר, פרופ' קרין נהון; ראש בית הספר ע"ש פדרמן למדיניות ציבורית וממשל באוניברסיטה העברית, פרופ' דוד לוי פאור; ראש המכון לחקר הציונות ע"ש חיים וייצמן, פרופ' מוטי גולני; הפרופ' למשפטים באוניברסיטה העברית, יואב דותן; ופרופ' עידית מטות מאוניברסיטת תל אביב, מנהלת מערך ההרדמה באיכילוב.
פורת, שהוא פרופסור למשפטים, הודיע השבוע כי ישבית את אוניברסיטת תל אביב אם הממשלה תסרב לציית להוראות בג"ץ ותיתן הוראות סותרות לאלו של בית המשפט. הוא קרא לחברות במשק ולארגוני החברה האזרחית להודיע מראש שינהגו כמוהו בכדי להבהיר לממשלה מראש את מחיר אי הציות לבית המשפט, וכך למנוע משבר חוקתי. למרות העמדה הברורה של ועד ראשי האוניברסיטאות נגד ההפיכה המשטרית, בינתיים אף נשיא של אוניברסיטה לא הצטרף לקריאה.