סגור

אבריאל בר יוסף יועמד לדין בכפוף לשימוע בפרשה נוספת

המשנה לראש המל"ל לשעבר עומד כיום לדין בפרשת הצוללות. פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה כי היא שוקלת להגיש נגדו כתב אישום בעבירות מרמה והפרת אמונים, בכפוף לשימוע, וזאת לטענתה, בשל קבלת טובת הנאה בהיקף של מאות אלפי יורו מאיש עסקים גרמני בעת כהונתו

המשנה לראש המטה לביטחון לאומי (מל"ל) לשעבר תא"ל במיל' אבריאל בר יוסף, העומד לדין כיום בפרשת הצוללות (תיק 3000), צפוי לעמוד לדין בפרשה נוספת בעבירות של מרמה והפרת אמונים, בכפוף לשימוע.


פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה היום לבר יוסף כי היא שוקלת להגיש נגדו כתב אישום בפרשה שעניינה בין השאר קבלת טובת הנאה בהיקף של מאות אלפי יורו מאיש עסקים גרמני בעת כהונתו במל"ל ובזיקה לתפקידו.
על פי מכתב הזימון לשימוע וכתב החשדות ששלחה הפרקליטות לבר יוסף, העבירות בוצעו לכאורה בין השנים 2015-2011.

2 צפייה בגלריה
אבריאל בר יוסף
אבריאל בר יוסף
אבריאל בר יוסף
(צילום: אוראל כהן)

מייקל הרצוג הוא איש עסקים גרמני שהכיר את בר יוסף על רקע תפקידו הציבורי כמשנה לראש המל"ל, ותא"ל במיל' שי ברוש, שהיה בעבר מפקד שייטת 13, הוא איש עסקים ישראלי, אשר בינו לבין בר יוסף היו יחסי חברות קרובים. ברוש עומד לדין גם כן בתיק 3000 ביחד עם בר יוסף.
בכתב החשדות שנשלח לבר יוסף היום, מתארת הפרקליטות כיצד החל משנת 2010 הרצוג וברוש קיימו שיתוף פעולה עסקי לקידום הקמת מתקנים להנזלת גז ( הפיכת גז לנוזל לצורך שינוע לטווחים רחוקים) ולאחסון גז בשטח המים הטריטוריאליים והכלכליים של מדינת ישראל בים התיכון.
בר יוסף פעל לקידום מתקני גז תוך "ניגוד עניינים חריף"
החל מחודש אוקטובר 2011 כיהן בר יוסף כנציג המל"ל ב"וועדת צמח" - ועדה בין משרדית שמונתה לצורך בחינת מדיניות הממשלה בנושא משק הגז.
לפי הנטען במכתב השימוע, בר יוסף פעל במסגרת תפקידיו במל"ל ובוועדת צמח לשם קידום הקמת מתקני הגז האמורים, "תוך שהוא מצוי בניגוד עניינים חריף בין מחויבותו האישית לקשר המתמשך והאינטנסיבי עם ברוש ולמודעותו לאינטרסים הכלכליים המשמעותיים בהם אחזו ברוש והרצוג במסגרת שיתוף הפעולה העסקי ביניהם - לבין מחויבותו לציבור".

2 צפייה בגלריה
הנחת צינור גז טבעי
הנחת צינור גז טבעי
הנחת צינור גז טבעי
(צילום: דוברות נתיבי הגז הטבעי לישראל)

עוד טוענת הפרקליטות, כי בעת שמילא את תפקידו הציבורי, בר יוסף פעל לקבלת טובת הנאה בזיקה לתפקידו הציבורי מהרצוג, עבורו ועבור בני משפחתו, בהיקף של מאות אלפי אירו, כאשר מרבית הכסף הועבר לחברת סטארט-אפ בבעלות בתו של בר יוסף. עוד נטען כי בר יוסף פעל במסגרת תפקידו הציבורי בהמשך למספר בקשות של הרצוג, ממנו קיבל טובת הנאה.
כבר לפני קרוב לארבע שנים, בנובמבר 2017, הודיעה יאח"ה (היחידה לחקירות הונאה) בלהב 433 שהתגבשה תשתית ראייתית נגד בר יוסף בפרשה והעבירה את התיק לפרקליטות. על פי ממצאי החקירה שהתגלו אז, היקף הכספים שהשקיע הרצוג בסטארט-אפ בשם NIBS שבבעלות בתו של בר יוסף, ד"ר הילה פוגל, עמד על כ-700 אלף יורו. לכך הצטרפו לכאורה הטבות נוספות והבטחות עתידיות, ובתמורה קידם בר יוסף, על פי החשד, אינטרסים של הרצוג, בין היתר בוועדת צמח שדנה במתווה הגז.
יצויין כי מדובר בתיק נפרד מפרשת כלי השיט, במסגרתה נאשם בר יוסף בבקשת שוחד, קבלת שוחד בצוותא ומרמה והפרת אמונים. התיק מטופל בידי עורכי הדין אלעד פנחס ואיתי שהם מפרקליטות מיסוי וכלכלה.
מטעמו של אבריאל בר יוסף נמסר בתגובה: ״תא״ל (בדימוס) בר יוסף משוכנע שלאחר שישמעו טענותיו, תגנוז הפרקליטות את תיק החקירה שנפתחה לפני כחמש שנים״.