סגור

פרשת הצוללות: הוגשו כתבי אישום נגד בר יוסף, שרן וגנור, נסגר התיק נגד עו"ד שמרון ומרום

4 שנים לאחר תחילת החקירה: כתבי אישום בפרשת 3000 נגד המשנה לראש המל"ל לשעבר אבריאל בר יוסף, מנהל לשכת נתניהו לשעבר דוד שרן והמתווך מיקי גנור. נגנז התיק נגד מקורבו של נתניהו עו"ד דוד שמרון ונגד מפקד חיל הים לשעבר, אלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום. "שמח שמסע הייסורים הגיע לסופו", אמר עו"ד ציון אמיר, פרקליטו של מרום

כמעט ארבע שנים לאחר תחילת החקירה בפרשת הצוללות, הוגשו כתבי אישום נגד המשנה לראש המטה לביטחון לאומי לשעבר אבריאל בר יוסף, נגד דוד שרן ששימש כמנהל לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעבר וכן נגד שי ברוש. גם המתווך מיקי גנור הואשם.

במקביל, נסגר התיק נגד מפקד חיל הים לשעבר אלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום ונגד מקורבו של נתניהו, עו"ד דוד שמרון שנחשד בהלבנת הון.
בפרקליטות הודיעו על סגירת התיק לסנגורו של מרום, עו"ד ציון אמיר. מרום היה חשוד בקבלת שוחד ממיקי גנור תמורת קידום עסקאות בעבור חיל הים עם התאגיד הגרמני טיסנקרופ.

1 צפייה בגלריה
מימין אליעזר מרום צ'ייני אבריאל בר יוסף דוד שמרון ו דוד שרן מואשמים ב פרשת הצוללות
מימין אליעזר מרום צ'ייני אבריאל בר יוסף דוד שמרון ו דוד שרן מואשמים ב פרשת הצוללות
מימין: אליעזר מרום צ'ייני, אבריאל בר יוסף, דוד שמרון ודוד שרן
(צילום: גדי קבלו, שאול גולן, גיל נחושתן, דנה קופל)
"שמח מאוד שמסע הייסורים הגיע היום לסופו הטוב כאשר פרקליטות מיסוי וכלכלה סגרה את התיק והוא נגנז", אמר עו"ד אמיר. "נעשה צדק מאוחר מדי, אבל נעשה צדק שיאפשר לו לחזור לחיים".
תגובת פרקליטי מיקי גנור, עוה"ד בעז בן צור, אורי קורב ומאיר ארנפלד: "הודעת הפרקליטות משמעותה קריסת החלק המהותי של פרשת הצוללות. אי הגשת כתבי האישום כנגד שימרון וצ'ייני שומטת את הבסיס גם ביחס לחשדות שניסו לייחס לגנור והוכח כי אין בהם אמת. עמדת הפרקליטות גם מעלה שאלות קשות ביותר על נסיבות גיוסו הפסולות של גנור כעד מדינה והלחצים הקשים שהופעלו כנגדו בחתימה על ההסכם ולאחר החתימה. הוכח שדברי גנור היו דברי אמת כפי שהתברר בשימוע והגשת כתב האישום נגדו תתברר כתקלה חמורה".