סגור
מחאה בתל אביב יום שיבוש הפגנה הפיכה משטרית
מחאה בתל אביב נגד ההפיכה המשטרית (AFP)

דעה
שימו בצד את פסקת ההתגברות - זוהי השעה לפסקת ההידברות

אם יש קונצנזוס, אולי האחרון שנותר בתוך עם ישראל בימים אלה, הוא ההסכמה הרחבה בציבור על כך שהמהפכה המשפטית שנעשית מתחת לאפינו חייבת להיעשות תוך הידברות

כותרות עיתונים המאיימות על קץ הדמוקרטיה, מהדורות חדשות שנפתחות עם ידיעות על התרסקות השקל לצד עליית האינפלציה, ביטחון אישי ירוד לצד אלימות גוברת ומעל כל אלה קרע חברתי חסר תקדים, מדירים בימים אלה שינה מחלק גדול מאזרחי ישראל. גם הישראלים אשר תומכים במהפכה המשפטית עליה עובדת הקואליציה במרץ רב, מתקשים לישון בנינוחות בזמן בו הם שומעים את זעקת אחיהם המתנגדים למהלך.
מעבר לכל אותם הרחשים והפחדים אשר אופפים את כולנו, ישנה תחושה שמקוננת כמעט בכל ישראלי כיום והיא הצורך לדבר ולהידבר. אם ישנו קונצנזוס, אולי האחרון שנותר בתוך עם ישראל בימים אלה, הוא ההסכמה הרחבה בציבור על כך שהמהפכה המשפטית שנעשית מתחת לאפינו חייבת להיעשות תוך הידברות.
אמר זאת הנשיא הרצוג בקול רם וברור, אומרים זאת אחינו בתפוצות ומעל כל אלה רואים ושומעים את רחשי העם אשר מעבירים מסר שאינו משתמע לשני פנים: מבלי לעשות את הפעולות בהידברות, אחדות עם ישראל תעמוד בסכנה אמיתית של ממש.
בגשר אנו פועלים כבר למעלה מחמישים שנה לחבר ולחזק את הקשר בין חלקי העם השונים. מתוך אלפי סדנאות ומפגשים שקיימנו לאורך השנים ומתוך מחקרים וסקרים שערכנו עולה תמונה ברורה: היכרות והידברות מורידות את גובה הלהבות. עצם המפגש בין שני אנשים עם עמדות מנוגדות מסיר חסמים ומייצר קרבה. מפגשים והידברות גורמים לך להבין שהדמות בעלת הדעות המנוגדות אליך היא אדם בדיוק כמוך עם רצונות ושאיפות דומות ובעיקר מכנה משותף זהה – הדאגה לעתיד עם ישראל. כל ההבדל הוא הדרך והצורה בה הוא רוצה להגיע לאותה מטרה בדיוק, ולהגיע למטרה זהה בדרכים אחרות, דורש תקשורת פתוחה וכנה.
כמו בהרבה מצבים בשנים האחרונות, בהם הפוליטקאים עסוקים בפוליטיקה צרה ופחות בצורכי העם – גם הפעם מתפתחות יוזמות אזרחיות למלא את הואקום שחברי הכנסת מסרבים למלא. בשבועות האחרונים קמו בישראל עשרות קבוצות הידברות - מזכרון יעקב ועד ירושלים. בשטח מתקיימים כבר עתה מפגשים בין אזרחים מכל קצוות המפה הפוליטית, אשר מקדישים את זמנם הפנוי לערבי הידברות. מדובר בתופעה מבורכת אשר להערכתי רק תלך ותגדל ככל אשר המשבר יעמיק. אולם לצד הפעילות הכה חשובה, חשוב לזכור שאין היא מסירה אחריות מנבחרי הציבור שלנו לשבת ולדבר. להפך, ראוי שחברי הקואליציה והאופוזיציה יסתכלו על אותן יוזמות פרטיות, יסתכלו ויפנימו כי אין מנוס – זו העת לפסקת ההידברות.
אילן גאל דור הוא מנכ"ל ארגון גשר, הפועל למעלה מ-50 שנה לחיבור וחיזוק הקשר בין חלקי העם השונים
לכתבה זו פורסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של כלכליסט לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.