סגור
ח"כ דודי אמסלם
ח"כ דודי אמסלם (צילום: אבי מועלם)

ח"כ דודי אמסלם ימונה לשר במשרד המשפטים

חבר הכנסת מהליכוד יכהן בנוסף כשר לשיתוף פעולה אזורי והשר המקשר בין הממשלה לכנסת - ויחליף בתפקידים אלה את שר החינוך יואב קיש, שהגיש את התפטרותו מהם. הוא יהיה השר ה-33 בממשלה. טרם פורסם מה יהיו סמכויותיו במשרד המשפטים

שר נוסף בממשלת נתניהו: דוד אמסלם, שהתעמת רק לפני חודש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ואף האשים אותו בגזענות, נענה לבקשתו להצטרף לממשלה כשר במשרד המשפטים, השר לשיתוף פעולה אזורי והשר המקשר בין הממשלה לכנסת. אמסלם יהיה השר ה-33 בממשלת נתניהו.
אחרי שלא קיבל את מבוקשו ונותר בחוץ בהשבעת הממשלה לפני כחודש וחצי, ניסה נתניהו לצרף את אמסלם לממשלה. אמש, בציוץ בטוויטר, פרסם אמסלם תמונה שלו מהתייעצות עם הרב יעקב ישראל איפרגן ("הרנטגן") בלשכתו בכנסת ורמז על הצעד הצפוי: "לפני כל החלטה חשובה, אין כמו לקבל מילה חמה ועצה טובה. רק בריאות ובשורות טובות".
מבחינת אמסלם, המינוי החשוב הוא לשר במשרדו של יריב לוין - שהערים תחילה קשיים סביב הסוגייה. עם זאת כעת נראה שלוין נתן את הסכמתו למהלך. לא פורסם מה יהיו הסמכויות של אמסלם במשרד המשפטים.
לפני כחודש אמסלם יצא במתקפה חסרת תקדים נגד נתניהו: "נתניהו כפוי טובה, השפילו את כל האמסלמים והביטנים", אמר בפני תומכים שהתאספו מחוץ לביתו. אמסלם התייחס לעובדה שלא נבחר להיות יו"ר הכנסת: "מי שהחליט לא להעניק לי את התפקיד זה ראש הממשלה".
בכירי הליכוד לא הופתעו מהמתקפה ההיא, ואמרו בשיחות עם ynet כי חזו בו "מסתובב עם בטן מלאה" במסדרונות הכנסת. לפי הבכירים, מהיום שבו ראש הממשלה נתניהו הכריע על זהות יו"ר הכנסת - ולמעשה תעדף את אמיר אוחנה על פניו - אמסלם מסתובב בתחושה שהדבר נובע מ"מניעים גזעניים".
אמסלם, נזכיר, התחייב שלא יסכים לקחת חלק בממשלה אם לא יקבל את תיק המשפטים או את תפקיד יו"ר הכנסת - ונותר לבסוף ללא תפקיד. העימות האחרון, כפי שנראה מחוץ לביתו של חבר הכנסת בחודש שעבר, נתפס כמתיחות שיא בין נתניהו לאמסלם - אך כעת נראה כי המשבר מולו נפתר.