סגור
 פקקים ב כביש 6 צפון
כביש 6 צפון (צילום: יריב כץ)

הארכת כביש 6 צפונה יוצאת לדרך: שבע קבוצות הגישו מועמדות בשלב המוקדם

הפרויקט כולל סלילת 22 ק"מ של כביש דו-מסלולי, ממחלף סומך ועד לבית העמק, והקמת שלושה מחלפים חדשים; הכביש צפוי להיפתח ב-2028; בין החברות שהגישו הצעה לשלב המיון המוקדם: דניה סיבוס, שיכון ובינוי, מנרב, אשטרום ושפיר הנדסה

7 קבוצות מובילות הגישו את הצעותיהן במסגרת הליך המיון המוקדם במכרז להארכת כביש 6 צפון בקטע שבין מחלף סומך ועד בית העמק, כך לפי ועדת המכרזים הבין משרדית הכוללת את משרדי האוצר והתחבורה וחברת חוצה ישראל. עבודות ההקמה צפויות להתחיל ב-2025, והפתיחה מתוכננת ל-2028.
כל קבוצות הבנייה והתשתיות הגדולות בישראל הגישו הצעות: דניה סיבוס; שיכון בינוי וקרן קיסטון; קבוצת מנרב ומגדל חברה לביטוח; קבוצת אשטרום; קבוצת אורון יחד עם אוליצקי תשתיות; שפיר הנדסה אזרחית וימית; ואלקטרה.
פרויקט הארכת כביש 6 יכלול את מקטעים 8 ו-9/א הכוללים סלילת כ-22 קילומטר של כביש דו-מסלולי, ממחלף סומך ועד לבית העמק, והקמת שלושה מחלפים חדשים (אבליים, מכר ובית העמק). הוא יוקם בשיטת BOT שבה היזם מתכנן, מקים ומפעיל את הפרויקט במשך תקופה קבועה מראש.
לפי משרד התחבורה, הפרויקט צפוי לשפר את החיבור בין אזור הצפון למרכז הארץ, להפחית משמעותית את הגודש בכבישים המרכזיים 70 ו-4 וכביש 22 בחלקו הצפוני ולתמוך בפיתוחו של כביש 4 כציר תחבורה ציבורית.
הפרויקט מקודם באמצעות ועדת המכרזים הבין משרדית להארכת כביש 6 צפון (מקטעים 8 ו-9/א) המשותפת לאוצר, משרד התחבורה, חברת חוצה ישראל וחברת ענבל, בראשות סגנית בכירה לחשב הכללי, אושרת דוד-דקר, והוא צפוי לכלול שני שלבים: שלב המיון המוקדם שהסתיים היום, ושלב המכרז שעתיד להתפרסם בתחילת שנת 2024.
החשב הכללי, יהלי רוטנברג, אמר: "דווקא בתקופה זו, קידום פרויקטי תשתית לאומיים הוא חיוני להתאוששות וצמיחת המשק, ושיטת ה-PPP (שותפויות ציבוריות ופרטיות) מאפשרת לקדם פרויקטים אלו ללא העמדת מקורות תקציביים בשנים הקרובות. אנו נמשיך ונקדם פרויקטי PPP נוספים לטובת כלכלת מדינת ישראל בתחומי התחבורה, אנרגיה, מים פסולת, בינוי ועוד".