סגור
נבו כהן ו איתמר בן גביר
מימין: נבו כהן ואיתמר בן גביר. כהן העמיד את שירותיו בהתנדבות לשר (צילומים: טל שחר, מתוך מסך יוטיוב)

בלעדי
הקמפיינר של בן גביר משתתף בפגישות עם בכירי משרדו

נבו כהן, שהוביל את קמפיין עוצמה יהודית בבחירות ומייעץ מאז לאיתמר בן גביר, הגביר את פעילותו במשרד לביטחון לאומי מפרוץ המלחמה. הוא נוכח בפגישות מקצועיות, נפגש עם בכירי המשרד והמלצותיו זוכות לחיבוק מהשר

נבו כהן, שהיה מנהל הקמפיין של עוצמה יהודית בבחירות ולאחריהן המשיך לשמש כיועץ אסטרטגי לאיתמר בן גביר ולמפלגה, משתתף כיום בדיונים שנערכים במשרד לביטחון לאומי עם דרגי המקצוע ואף נפגש עמם בשליחותו של בן גביר, כך נודע ל"כלכליסט".
בן גביר, כך מספרים גורמים במשרד לביטחון לאומי, משתף את כהן בישיבות הנוגעות לקביעת אסטרטגיה מקצועית בתחומים הנוגעים לפעילות המשרד, זאת למרות שהוא אינו עובד המשרד ולא נושא בתואר רשמי כלשהו. לדבריהם, כהן אף קיים פגישות עם המזכיר הביטחוני של בן גביר, ניצב קובי יעקובי, ועם בכירים אחרים במשרד ובהם ממלא מקום המנכ"ל ד"ר אלעזר בן הרא"ש, שמונה לאחרונה על ידי בן גביר בניגוד לעמדת נציבות שירות המדינה.
גורמים בכירים במשרד אומרים שבן גביר קובע את האסטרטגיה שלו לא מעט בהתבסס על אותו ייעוץ של כהן והמלצותיו, שהן במהותן פוליטיות ומביאות בחשבון שיקולי קמפיין ואסטרטגיית בחירות עתידיים, ולאו דווקא על פי ההמלצות של הגורמים המקצועיים.
כהן, שהתראיין מעת לעת בשנה האחרונה בסוגיות הקשורות לפעילות של בן גביר במשרד, הוגדר לרוב כ"אסטרטג של עוצמה יהודית" או "יועצו האסטרטגי של בן גביר". כעת, על רקע המלחמה, הוא הגביר את פעילותו בלשכת השר, כפי שהוא עצמו מסר בתגובה לפניית "כלכליסט": "עם פרוץ המלחמה הפסקתי את התקשרותי עם מפלגת עוצמה יהודית כאסטרטג הפוליטי והעמדתי את עצמי לרשות השר בן גביר באופן פרטי והתנדבותי".
כבר היום הכוורת של בן גביר במשרד לביטחון לאומי היא מאוד פוליטית, כשרק לאחרונה הוא מינה כממלא מקום מנכ"ל את בן הרא"ש אף שאינו בעל ניסיון וידע ביטחוני. בן הרא"ש החליף את שלמה בן אליהו שהתפטר מתפקידו עוד לפני המלחמה, על רקע חילוקי דעות עם בן גביר. בן הרא"ש שימש קודם לכן כמנכ"ל המשרד לפיתוח הנגב והגליל, גם הוא בידי עוצמה יהודית, בראשות השר יצחק וסרלאוף. בן גביר החליט להעבירו למשרד לביטחון לאומי בין השאר כדי לוודא שהמשרד ימשיך להיות מנוהל תחת מ"מ מנכ"ל מטעמו.
המינוי נעשה למרות התנגדות של נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, שטען כי בעת הלחימה ובשל המשימות המוטלות על המשרד במצב החירום "נדרש למנות לתפקיד אדם מתחום הביטחון ובעל עבר בתחום".
נזכיר כי ראש המטה של בן גביר הוא חנמאל דורפמן, שהיה בצעירותו יעד מודיעיני של החטיבה היהודית בשב"כ, והיום נחשב לאיש החזק בסביבת בן גביר וכמוציא והמביא מטעמו מול הגורמים המקצועיים השונים. אולם בעוד דורפמן, חרף הביקורת שנשמעה על "הנחתות" שהוא נתן לגורמים מקצועיים שונים, נושא בתפקיד רשמי כראש המטה. לנבו כהן אין כל תפקיד שכזה והוא אינו מקבל משכורת מהמדינה. ולמרות זאת, לטענת הגורמים במשרד, הוא נוכח בפגישות מקצועיות ומייעץ בנושאים הנגזרים מהמלחמה הקשורים לפעילות המשרד, כמו הקמת כיתות כוננות וחימושן, הרחבת היקף הרישיונות לנשק פרטי ועוד.
מטעם בן גביר נמסר בתגובה: "מאז פרוץ המלחמה השר ומשרדו עסוקים במאמץ המלחמתי - בחימוש האזרחים, הקמת מאות כיתות כוננות, חלוקת אלפי נשקי סער וישיבות קבינט. עם פרוץ המלחמה הפסיק נבו כהן את התקשרותו עם מפלגת עוצמה יהודית כאסטרטג פוליטי, והעמיד את עצמו לרשות השר בן גביר באופן פרטי והתנדבותי. למען הסר ספק נציין שהשר יכול להיוועץ עם כל גורם שיראה לנכון, בכל זמן ובכל מקום בודאי איש מקצוע מהמעלה הראשונה שיודע היטב איך לייעץ לאזרחי ישראל שנשק הוא מציל חיים".