סגור
עומר כילף, מייסד משותף ומנכ"ל אינוויז
(צילום: אולפן כלכליסט)

לוקחים אחריות
"הגענו ל-7 באוקטובר עם סוג של הכנה בעקבות הקורונה, שלימדה אותנו איך להתמודד עם משבר"

ה-7 באוקטובר תפס את חברת אינוויז מוכנה יותר מבקורונה הן ברמת החזרה לעבודה והן ברמת ההתאמה האישית שלה לכל עובד. מנכ"ל החברה עומר כילף מספר בפודקאסט "לוקחים אחריות" של ערוץ Trust כי "לאחר כמה ימים למדנו היכן אנשים נפגעו ולמי צריך לעזור, ואיך ממשיכים לעבוד כש-15% מעובדי החברה גויסו למילואים"

בתחילת המלחמה החברות בענף האוטו-טק "נכנסו להלם", כך סיפר עומר כילף מנכ"ל אינוויז בפודקאסט "לוקחים אחריות" של ערוץ TRUST של כלכליסט בשיתוף שופרסל, בהנחיית מאור סויסה מכלכליסט ואורית ברוורמן, יועצת ESG לתאגידים וחברות - סדרת המפגשים עם מנהלים בכירים במשק על אספקטים שונים של אחריות תאגידית ו-ESG בזמן משבר.
לדברי כילף, לאחר מכן ההתעשתות היתה מהירה: "אנו מפתחים חיישני ליידאר המייצרים וידאו תלת מימדי שמאפשר לרכב "לראות" את המתרחש סביבו. זה חיישן שנחשב אמין ואנו עובדים עם מספר יצרני רכב, למשל פולקסווגן. המוצר שלנו מיוחד והשוק המרכזי הוא עולם הרכב. הדבר שחושף אותנו לסיכון גבוה הוא נושא המוביליטי, כלומר התנועה, ואין סיבה אמיתית לכך, כי הגורם לבעיה ברובו אנושי. תאונות נובעות אחרי הכול לרוב מטעות אנוש ואת זה ניתן לצמצם. כשהייתי ילד בן 10 אחותי עברה תאונה קשה וחיינו השתנו מאותו רגע, הדבר ממחיש לי כמה מהותי הנושא וכאשר אתה בונה חברה אתה זקוק למשהו שיאפשר לך להמשיך ולהאמין בתהליך. החוויה האישית שלי הפכה אותי מאוד טולרנטי כי אני מבין כמה זה חשוב".
כילף הוסיף כי "בשבת השחורה הייתי בבית בישראל, בדיוק בערב הקודם צפיתי בסדרה על מלחמת יום כיפור והלכתי לישון עם תחושה כבדה. קמתי עם תחושה יותר כבדה. בבוקר היינו בהלם וניסינו להבין מדוע אין תגובה. ראינו כיצד אנשים מתקשרים לכתבי החדשות בשידור חי ומדווחים על חטופים וזוועות. זו חוויה מטלטלת, כל אחד ניסה ליצור קשר עם מכריו, לי יש חבר שגר באחד מישובי העוטף והוא היה במקלט עם אקדח, למרבה המזל ילדיו לא היו בבית. אחרי האירועים היינו בקשר עם הצוותים שלנו כדי להבין האם יש אנשים מתוך הארגון שחשופים לאירוע, וגילינו שיש אנשים מהחברה שמכרים שלהם נפגעו וזה היה הלם רציני. בימים הראשונים היה ממש צורך להתאושש ולהבין מה קורה. בסופו של דבר הגענו לאירוע עם סוג של הכנה בעקבות תקופת הקורונה, שלימדה אותנו כיצד נראה משבר".

לפודקאסטים הקודמים בסדרת המפגשים "לוקחים אחריות" לחצו כאן
לדברי כילף, "אם הקורונה הותירה אותנו בימים הראשונים חסרי אונים ושואלים כיצד ניתן לעבוד עם דבר כזה, הפעם מצאנו עצמנו יותר מוכנים כחברה והמתודולוגיה של ניהול הדברים כשאנשים לא מגיעים למשרדים בסך הכול אפשרה לנו לגעת באנשים, להיות איתם בקשר. יומיים לאחר האירוע קיימנו ישיבת חברה כדי להסביר לאנשים שאנו מבינים את המצב, מנסים להבין היכן נפגענו, לתת לאנשים לנשום ולהבין שהם לא צריכים להיות בלחץ מהמצב בו הדברים נכנסו למצב HOLD. אני חושב שלאחר כמה ימים למדנו היכן אנשים נפגעו, למי צריך לעזור. היו מקרים של אנשים שנקלעו לחרדה וביקשו סיוע והתקשו לתפקד, אם כי מדובר בחלק קטן".
עוד ציין כילף כי "כבר בימים הראשונים נחשפנו לפער גדול בהצטיידות החיילים ואישרנו מול מועצת המנהלים תקציב שמיועד לסייע ופנינו לכל אותם מגויסים מקרב עובדינו כדי להבין את הפערים - כי תחושת הביטחון שלהם חשובה ורצינו לתת להם תחושה שאנו עוזרים מבחינת הביטחון האישי שלהם, מה שהתקבל מאוד בברכה. כל אחד צריך לעשות את מה שהוא יכול. היו לנו לא מעט עובדים שהתגייסו, שהכירו משפחות שנחטפו, וניסינו לסייע להם. לצערי לפני כשבועיים נהרג בן של עובד שלנו בעזה וככל שאירועים כאלה קרובים יותר אלינו אנו נתפסים יותר בהלם אבל גם נדרשים לתמוך, לחבק ולסייע בהנצחה, ומצד השני גם לתת לאנשים תכלית, מסגרת, כי יש גם יום שאחרי".
"לי היה חשוב שבועיים אחרי האירוע לכנס את החברה לישיבה ולהסביר להם שבזמן ש-15% מאנשינו נמצאים בשטח ונלחמים עבורנו, תפקידנו להבהיר להם שהם צריכים להיות רגועים ולהבין שיש להם לאן לחזור. זו הסיבה מדוע למרות כל הקושי אני מצפה מאנשים לעבוד יותר קשה. צו 8 שלנו הוא לעמוד במשימה ובפנינו עמדו אבני נגף, לדוגמה ביום רביעי שאחרי השבת השחורה היה לנו יעד להגיע לגרסה רשמית לתוכנה שמיועדת ליצרנית הרכב ב.מ.וו ומצאנו עצמנו בימים הראשונים מנהלים שיחות מספר פעמים ביום של בדיקות עמידה ביעדים ותיאום משימות, בעודנו בודקים מתי עובדים שלנו עולים לשמירות ומתי הם מסיימים משמרת ומתי ניתן להיפגש לניסויים. זו חוויה סוריאליסטית אבל אני חושב שב.מ.וו היתה המומה מהאופן בו ניהלנו את האירוע בהצלחה".
* ערוץ TRUST של כלכליסט בשיתוף שופרסל נולד מתוך רצון להוביל חברות לקחת אחריות בתחום האימפקט ולייצר שינוי דרך פרויקטים בעולמות ה-ESG.