סגור

קרטל המחשוב: 5.5 חודשי מאסר למנהל בווי! שתיאם הצעות מחיר במכרזים ממשלתיים

שחר שרון הודה במסגרת הסדר טיעון באשמה והוטל עליו גם קנס של 100 אלף שקל. החקירה החלה ב-2012, ובסופה הוגש כתב אישום נגד נאשמים רבים ונגד החברות הראל בע"מ, ווי! בע"מ וטריפל סי בע"מ

פרשת קרטל המחשוב: שופט בית המשפט המחוזי בירושלים דוד גדעוני גזר היום (ב') עונש של 5.5 חודשי מאסר בפועל וקנס של 100 אלף שקל על שחר שרון, ששימש מנהל תיק לקוחות בחברת ווי!. על פי הראיות בתיק, שנחשפו בעבר ב"כלכליסט", הקרטל תיאם מחירים במכרזים ממשלתיים.
שרון הודה במסגרת הסדר טיעון בתיאום הצעות מחיר בתחום המחשוב במכרז של התעשייה האווירית וגופים נוספים. העבירות נעשו במשך כשלוש שנים בין השנים 2012-2009, ועסקו בהליכים שהיקפם הכספי המצטבר עמד על כ-3.5 מליון דולר. שרון הורשע גם בעבירות קבלת דבר במרמה בחלק מהאישומים.
1 צפייה בגלריה
משפט פטיש כסף עורכי דין
משפט פטיש כסף עורכי דין
אילוסטרציה
(צילום: שאטרסטוק)
"בית המשפט העליון קבע פעם אחר פעם מדיניות ברורה ועקבית לפיה יש להטיל על מבצעי עבירות בתחום ההגבלים העסקיים עונשי מאסר לריצוי בכלא ושלא בעבודות שירות", כתב השופט גבעוני בגזר הדין. "מדיניות זו לא יוחדה או הוגבלה אך לעבירות שנעשו בנסיבות מחמירות (...) משנקבעה מדיניות ענישה – להטלת עונשי מאסר לריצוי מאחורי סורג ובריח – על בתי המשפט להציבה כנקודת מוצא ולפעול ליישומה".
בית המשפט הקל עם שחר שרון, שנטל אחריות למעשיו והודה במסגרת הסדר טיעון. כן התחשב בית המשפט בחלוף הזמן מעת ביצוע העבירות ובנסיבותיו האישיות.
חקירת הפרשה החלה בשנת 2012 על ידי מחלקת החקירות של רשות התחרות, ובסופה הוגש כתב אישום נגד נאשמים רבים ונגד החברות הראל בע"מ, ווי! בע"מ וטריפל סי בע"מ. עניינם של נאשמים נוספים בפרשה עודנו מתברר בפני בית המשפט. את רשות התחרות מייצגים עורכי הדין אוהד בורשטיין, אור בלקין, נתן ירדן ואמירה בורקן.