סגור

אחרי שנתיים ללא מנהל: ד"ר גולן בניטה יהיה אחראי על יתרות המט"ח בבנק ישראל

בניטה, שעובד בבנק ישראל כבר 21 שנה, ימונה למנהל חטיבת השווקים; בתפקידו האחרון שימש כראש המטה של הנגיד אמיר ירון

אחרי עיכוב של למעלה משנתיים, מינה בנק ישראל מנהל לחטיבת השווקים - ד"ר גולן בניטה.
בניטה, שעובד בבנק ישראל כבר 21 שנה, שימש בתפקידו האחרון כראש המטה של הנגיד אמיר ירון. קודם לכן מילא תפקידים שונים בחטיבת השווקים, בפיקוח על הבנקים, ובמחלקת המחקר. בניטה הוא אחד מנציגי בנק ישראל בוועדה לבחינת מבנה הפיקוח הפיננסי.
חטיבת השווקים בבנק ישראל אחראית בין היתר על ניהול יתרות המט"ח העצומות של בנק ישראל, המגיעות ליותר מ-200 מיליארד דולר. חטיבת השווקים היא גם זו שמתערבת במסחר במט"ח, כשהבנק רואה צורך למנוע את ייסוף השקל.
ואולם למרות מרכזיותו של התפקיד, חטיבת השווקים נותרה ללא מנהל מאז פברואר 2020, כשאנדרו אביר מונה למשנה לנגיד.
1 צפייה בגלריה
ד"ר גולן בניטה בנק ישראל
ד"ר גולן בניטה בנק ישראל
ד"ר גולן בניטה בנק ישראל
(דוברות בנק ישראל)
הבנק הקים ועדת איתור ראשונה באוגוסט 2020, שבראשה עמד מנהל חטיבת המחקר בבנק ישראל מישל סטרבנציקי, וחבריה היו יוג'ין קנדל וטידה שמיר. אך ועדת איתור זו לא הצליחה להצביע על מועמדים מתאימים. לכלכליסט נודע כי היו מועמדים רבים שהגישו מועמדות, אך הבנק והנגיד התעקשו שהמינוי יהיה מקרב עובדי בנק ישראל. ואולם העובדים הבכירים בבנק ישראל – דוגמת טל ביבר שנחשב למתאים לתפקיד – סירבו למינוי, שהיה מביא לירידה מסוימת בשכרם.
בפברואר השנה, אחרי פארסת ועדת האיתור הראשונה, הקים הבנק ועדת איתור נוספת, בראשות אביר. הוועדה המליצה לנגיד ירון על כמה מועמדים, וזה בחר לתפקיד את בניטה. בכך נמשכה המסורת של בנק ישראל למינויים פנימיים.
לדברי ירון, "לגולן ניסיון וידע עשירים בשווקים פיננסיים ובעבודת הוועדה המוניטרית. ואלו יוכלו לתרום רבות לחטיבה ולבנק". בניטה אמר: "אני מודה לנגיד על הבחירה ועל האמון, עבורי זו סגירת מעגל אישית ואני שב לחטיבת השווקים בה עבדתי תקופה משמעותית".