סגור
יוסי אלפסי, לייבטיקטס
(צילום: אוראל כהן)

מלחמת העצמאים
"אני לא רוצה להיות תלוי במשרד האוצר ולא סומך עליו"

יוסי אלפסי בעלי לייבטיקטס - עסק למכירת כרטיסים בתל אביב אומר: "מניסיון העבר והבנה של מה שקורה כרגע במשרד האוצר, אני חושש שיגידו כמו בקורונה 'נגמרה המלחמה והחישוב השתנה אז תחזירו חלק מהמענקים'. לא בא לי על זה"

הלקוחות של לייבטיקטס, אתר כרטיסים ישראלי המתמחה במכירת כרטיסים לאירועי ספורט ומוזיקה בחו"ל, הם ישראלים ברובם שנוסעים לאירועים ברחבי העולם - מעל 90%. מנכ"ל החברה יוסי אלפסי ועובדיו ממוקדים בשבועות האחרונים במציאת פתרונות ללקוחות שלא יכולים או לא מעוניינים לטוס לצפות במשחק או הופעה שרכשו אליהם כרטיס. מדובר במספר גבוה, קרוב ל־95% מהלקוחות הישראלים.
עשרות אלפי ישראלים טסים לצפות במשחקים והופעות בחו"ל כל שנה. הקהל הישראלי נחשב למוביל בערי אירופה המרכזיות מבחינת רכישת כרטיסים לאירועים, אחרי הקהלים המקומיים של כל מדינה. ביטול של אלפי כרטיסים בזמן קצר להופעות ומשחקים בספרד, אנגליה ואיטליה משפיע מאוד על היצע הכרטיסים בשוק. בנוסף, הקהל הישראלי יודע לשלם היטב על מקומות ישיבה טובים ושירות איכותי.
"לא בדקתי עדיין כמה המענק שלנו. מניסיון העבר והבנה של מה שקורה כרגע במשרד האוצר, אני לא רוצה להיות תלוי בהם, ולא סומך עליהם. אני חושש שיגידו כמו בפעם שעברה 'נגמרה המלחמה והחישוב השתנה אז תחזירו חלק מהמענקים'. לא בא לי על זה. בלייבטיקטס מי שלא במילואים עובד. אף אחד לא יוצא כרגע לחל"ת, כולנו ממוקדים במענה למאות פניות ובמכירה מחדש של מרבית הכרטיסים שכבר קנינו מהספקים".
איך באה לידי ביטוי הפגיעה בעסק מתחילת המלחמה?
"מאות ביטולים מישראלים שלא יכולים או לא רוצים לטוס לראות משחק או הופעה. כמעט אפס הכנסות מהשוק המקומי. רוב העובדים ממוקדים במכירת כרטיסים מחדש להזמנות של לקוחות ישראלים שביקשו לבטל. בימים הראשונים אחרי הזוועות הספקים היו איתנו והסכימו לעזור, אבל עכשיו כמעט ואין עזרה מהם, כולל לא מהאתרים הרשמיים. אנחנו צריכים לייצר מכירה מחדש של כמעט כל הכרטיסים. מספר ימים אחרי השבת השחורה התאפסנו על עצמנו והקצינו חלק מהצוות להתמחות במכירות בחו"ל, דרך ספקים מקומיים ואתרי מסחר לכרטיסים, משהו שאנחנו לא עושים כל כך בשוטף. אנחנו מצליחים למכור מחדש את מרבית הכרטיסים, אך בדרך כלל בתמחור נמוך יחסית ממה שאנחנו או הלקוח שילמנו מראש".
איזה מתווה פיצוי היה מאפשר לך לישון טוב יותר בלילה?
"החזר מלא על הוצאות קבועות (שכר דירה, נותני שירותים קבועים, משכורות) בניכוי הרווח החודשי".
האם פנית לקבלת הלוואה מקרנות המדינה?
"לא, כרגע אין צורך ומעדיף לא להעמיס הלוואות על החברה בשלב זה".
כמה זמן העסק יכול להחזיק מעמד בלי תמיכה חיצונית?
"אנחנו עסק דינמי וגמיש עם עובדים מוכשרים. אני מעריך ששינוי התפקוד בחברה וההתמחות במכירות ללקוחות מחוץ לישראל יחזיקו אותנו לאורך זמן ללא סיוע חיצוני. יש לנו מחלקות רכש ואופרציה מעולות ובשוטף מחזיקים מלאי של מאות אלפי שקלים. הצוות יודע שנשארים מאוחדים גם בימים טובים וגם בימים קשים".
> ותק של העסק: 17 שנים
> מספר מועסקים: 10
> היקף ירידה בהכנסות באוקטובר: 80%
> לכמה פיצוי זכאי לפי נוסחת האוצר הנוכחית: 140 אלף שקל בחודש