סגור

איי.סי.אל סיפקה תמיסות צלולות לייצוב בארות קידוחי נפט לאיחוד האמירויות

היקף העסקה הוא כ-6 מיליון דולר בלבד, אולם מדובר באספקה ראשונה שצפויה להוביל למשלוחים נוספים לחברות שמספקות שירותים לתאגידי נפט באיחוד. איי.סי.אל מעריכה שהיקף הפעילות בתחום התמיסות הצלולות במדינות המפרץ הוא 100 מיליון דולר בשנה

הסכמי אברהם שנחתמו בספטמבר שעבר מאפשרים דריסת רגל ראשונה לחטיבת המוצרים התעשייתיים של איי.סי.אל (לשעבר כיל) באיחוד האמירויות: החטיבה השלימה בימים האחרונים אספקה ראשונה של תמיסות צלולות מתוצרתה המשמשות לייצוב בארות של קידוחי נפט, לחברה המספקת שירותים לתאגידי נפט באיחוד האמירויות.


היקף העסקה הוא כ-6 מיליון דולר, סכום שאינו נחשב מהותי לחטיבת המוצרים התעשייתיים, שברבעון השלישי של השנה מכרה בהיקף של כ-387 מיליון דולר. עם זאת, בקבוצת איי.סי.אל רואים בהתקשרות עם החברה האמירתית הזדמנות לקראת עסקאות נוספות במהלך שנת 2022. לקראת עסקאות דומות נוספות איי.סי.אל כבר מקיימת מגעים עם מספר חברות שמספקות שירותים לתעשיית הנפט במדינה.
באיי.סי.אל מעריכים כי היקף הפעילות בתחום התמיסות הצלולות במדינות המפרץ הוא כ-100 מיליון דולר בשנה ועד כה פעלו בו בעיקר חברות מירדן, ארה"ב וסין. הקרבה של ישראל למדינות המפרץ עשויה להיטיב עם איי.סי.אל באופן שחברות נפט אמירתיות יעדיפו את מוצריה, על פני מוצרים מסין ומארה"ב.

1 צפייה בגלריה
משלוח כיל תמיסות צלולות לאמירויות מנמל אשדוד
משלוח כיל תמיסות צלולות לאמירויות מנמל אשדוד
משלוח של איי.סי.אל, תמיסות צלולות לאמירויות שיוצא מנמל אשדוד
(יח"צ)


התמיסות הצלולות מופקות במפעל תרכובות ברום שבנאות חובב ועד הסכמי אברהם הן נמכרו לחברות גז ונפט רבות שפועלות בכל העולם. מדובר בתמיסות נוזליות שקופות שמייצבות את בארות הקידוח בעומקים של קילומטרים ובין השאר, מונעות את קריסת קירותיו במשך כל זמן הקידוח ושאיבת הנפט. התמיסות כבדות, ושוקלות פי 2 וחצי ממשקל של מים. בתרכובות ברום מייצרים מספר סוגים של תמיסות צלולות, שמותאמים לסוגי קידוח שונים ולעומקם. בשנה ממוצעת תרכובות ברום מוכרת תמיסות כאלה בהיקף של כ-100 מיליון דולר.
השינוע של התמיסות הצלולות אל האמירויות נעשה באמצעות אנייה, והמשלוח הראשון יצא מנמל אשדוד וכבר הגיע ליעדו. התמיסות עצמן מאוחסנות במכלים של קוב וחצי.
נשיאת חטיבת המוצרים התעשייתיים של איי.סי.אל, ענת טל אמרה בשיחה עם "כלכליסט" כי ההסכם החדש באמירויות נושא עבור החברה משמעות היסטורית. היא העריכה שבמהלך 2022 החברה תיהנה מהתרחבות וצמיחה בתחום, כמו גם הזדמנויות מסחריות נוספות שייפתחו לפניה באיחוד האמירויות.
קבוצת איי.סי.אל נמצאת בשליטת החברה לישראל (45.7%) שבבעלות איש העסקים, עידן עופר והיא בעלת הזיכיון של המדינה לכריית מחצבים ומשאבי טבע בים המלח. בימים אלה נערכים במשרד האוצר לקראת תום תקופת הזיכיון בשנת 2030. את הרבעון האחרון היא חתמה עם רווח תפעולי של 321 מיליון דולר, שנחשב שיא של 8 שנים והרווח הנקי שלה הסתכם 225 מיליון דולר, וזאת אחרי נסיקה של 317% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.