סגור
מסעדת לה רפובליקה די רונימוטי בתל אביב נסגרה
מסעדת לה רפובליקה די רונימוטי בתל אביב נסגרה (צילום: רוני כספי)

בלעדי
מסעדת לה רפובליקה בת"א צברה חובות של 4 מיליון שקל - ונסגרה

חברת רונימוטי שהפעילה את המסעדה הגישה בקשה לצו פתיחת הליכים; בעל המניות בחברה הוא מוטי סופר, שהיה בעבר השף של פרונטו; הסיבות להסתבכות הכלכלית, לפי החברה: הקורונה, ההפגנות בקפלן , העלאת הריבית והמלחמה בעזה

המסעדה האיטלקית הוותיקה "לה רפובליקה" מתל אביב נקלעה לחובות, ונסגרה לאחר פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר - כך עולה מבקשה לצו פתיחת הליכים שהגישה חברת רונימוטי, שהפעילה את המסעדה. בעל המניות בחברה הוא מוטי סופר, שהיה בעברו השף של "פרונטו" ,טבח וקונדיטור ב"קרן" ו"בסטפן בראון".
הבקשה שהוגשה באמצעות עו"ד אביעד בללתי נועדה להורות על פירוק רונימוטי - שצברה חובות של כ-4 מיליון שקל
1 צפייה בגלריה
עו"ד אביעד בללתי
עו"ד אביעד בללתי
עו"ד אביעד בללתי
מסעדת לה רפובליקה נפתחה בנובמבר 2011 ברחוב מזא"ה בתל אביב. מהבקשה עולה כי המסעדה ישבה בשטח של 230 מ"ר שנשכר בעלות חודשית של כ-44 אלף שקל. הבעלים של הנכס היא חברת נצבא החזקות 1995, כאשר חוב השכירות של החברה מוערך בלמעלה מ-2 מיליון שקל.
בתחילת הדרך הבעלות במסעדה היתה של שני שותפים, מוטי סופר ורוני בלפר. ואולם במרץ 2022 נחתם הסכם היפרדות לפיו כל המניות יועברו למוטי סופר ללא תמורה כנגד נטילת מלוא התחייבויות החברה.
מהבקשה עולה כי ההסתבכות הכלכלית של רונימוטי נמשכה כמה שנים: "התפרצות נגיף הקורונה (מרץ 2020) הביאה לפגיעה קשה בהכנסות התאגיד (בשיעור של כ-60%). המסעדה היתה סגורה כמעט כשנה ללא הכנסה; לאחר מכן, ההפגנות במוצ"ש ברחוב קפלן בתל אביב גרמו לכך שלקוחות לא היו מגיעים (המסעדה היתה ריקה באופן קבוע במוצ"ש); העלאת ריבית בנק ישראל והגדלת ההחזר החודשי של הלוואות שונות, ולבסוף המלחמה ב-7 באוקטובר – הן שהביאו לסגירת דלתות המסעדה ומאז היא סגורה".
מהבקשה עולה כי חובות רונימוטי מסתכמים כאמור בכ-4 מיליון שקל כלפי משכירת הנכס, בנקים, מוסדות, ספקים ועובדים.
עו"ד בללתי מסר בתגובה: "מדובר במסעדה ותיקה ואיכותית. לצערנו, נסיבות חיצוניות כגון התפרצות נגיף הקורונה והשבתת המשק, העלאת הריבית בבנק ישראל, ההפגנות בקפלן והמלחמה בעזה הביאו לסגירת השערים".