סגור
בריאות בארגונים חדש דף כתבה

הגילוי המוקדם של סרטן השד דרך העבודה – הפך את שרי לליצנית רפואית

חברת "מיקרופוקוס" ישראל מקפידה על בדיקות סקר תקופתיות לעובדיה, ומגייסת כספים עבור בית חולים לילדים, בהשתתפות במרוץ "גלגלי האהבה": "אנחנו שמחים לראות את העובדים שלנו דבקים בזה"

הוקמה: 2017 (בישראל)
מספר עובדים: 400
מספר מרכזים בארץ: שניים – ביהוד ובחיפה
3 צפייה בגלריה
 ג'ני שוסטורוביץ'- Employee Experience Manager
 ג'ני שוסטורוביץ'- Employee Experience Manager
ג'ני שוסטורוביץ'- Employee Experience Manager
(באדיבות חברת מיקרופוקוס)
חברות רבות משקיעות משאבים מיוחדים בקידום אורח חיים בריא במקום העבודה, אבל כמה מהמאמצים האלה מובילים הלכה למעשה להצלת חיים? חברת הפיתוח מיקרופוקוס היא אחת מהחברות שמשלבת לא רק חדרי כושר, אימונים וירטואליים והקפדה על תפריט מגוון בבית הקפה, אלא גם משקיעה בבדיקות סקר שנתיות ותקופתיות מקיפות לעובדים שלה.
אחד מימי הבדיקות האלה נערך במיקרופוקוס, במסגרת חודש המודעות לסרטן השד. מנהלת חוויית העובד בחברה, ג'ני שוסטרוביץ' מספרת: "יזמנו את הפעילות כדי לעודד נשים להיבדק, ושילבנו בתוכה גם הפנינג ספורט עם מדריכות יוגה וזומבה על גג המשרדים". בנוסף, יום הפעילות נועד לגיוס כספים עבור עמותת "אחת מתשע" המקדמת מלחמה בסרטן השד.
ה"ממצאים החשובים" שהצילו את החיים
אחראית מחלקת השכר בחברה, שרי גוארון, סיפרה כי בדיקות הסקר לצד המודעות הגבוה לבריאות העובדים במיקרופוקוס, הצילה הלכה למעשה את חייה. "במסגרת בדיקות הסקר עשו לי ממוגרפיה", היא מספרת, "והודיעו לי בסופה שמצאו ממצאים חשובים". גוארון מתכוונת לתאים סרטניים, ומסבירה: "התחלתי להתגלגל עם בדיקות, שלחו אותי לביופסיה. הגילוי היה מוקדם אז נמנע ממני הליך קשה של כימותרפיה או הקרנות".
3 צפייה בגלריה
שרי גוארון- מנהלת מחלקת השכר
שרי גוארון- מנהלת מחלקת השכר
שרי גוארון- מנהלת מחלקת השכר
(באדיבות חברת מיקרופוקוס)
בעקבות התהליך הקשה, גוארון חוותה שינוי משמעותי בתפיסת עולמה: "נעשיתי חיובית יותר, פחות כועסת". בתום ניתוח שעברה לאחר גילוי המחלה, היא התנדבה לקורס ליצנות רפואית, ומאז היא מתנדבת אחת לתקופה בבית החולים אסותא אשדוד במחלקות השונות.
את היוזמה הזו בחרו להבליט במקום העבודה שלה. "מימנו קורס ליצנים רפואיים", משתפת אלינור צברי מנהלת משאבי אנוש של החברה. עד תחילת הקורונה, היו יוצאים העובדים שלנו שעברו את ההכשרה המתאימה, לשמח קשישים בבית אבות ביהוד, אנחנו מקווים להשיב את הפעילות הזאת בקרוב.
מרוץ "גלגלי האהבה"
בהיבט הכושר הגופני, עובדי חברת מיקרופוקוס נהנים מסיבסוד של מנוי "פרי-פיט" של חברת "מובמנט", המאפשר להם להתאמן בחדרי כושר בפריסה ארצית. "זה דומה למעבר לשיטת עבודה ההיברדית", מסבירה שוסטרוביץ', "אנחנו מאפשרים לעובדים ליהנות מספורט במקום ובזמן שנוח להם".
שוסטרוביץ' מספרת כי החברה שילבה גם את שירות "movement class" – שמאפשר להנות משיעורים מוקלטים ואונליין. האימונים מהבית, היא מספרת, גרמו לעובדים רבים להתאמן ולהתמיד בכושר.
3 צפייה בגלריה
אלינור צברי – HR Business Partner
אלינור צברי – HR Business Partner
אלינור צברי – HR Business Partner
(באדיבות חברת מיקרופוקוס)
"בנוסף, אנחנו תמיד תומכים בהשתתפויות של העובדים במרוצים ותחרויות ספורט שונות", אומרת שוסטרוביץ'. "לאחרונה השתתפנו במירוץ הנשים של תל אביב והזמנו כל האחת מהעובדות להביא איתה אמא, אחות, בת או חברה טובה".
צברי מוסיפה שקבוצת הרכיבה על אופניים של החברה משתתפת כבר עשור במרוץ "גלגלי האהבה", שנועד לגיוס כספים עבור בית חולים "אלין" לשיקום ילדים ונוער. "אנחנו שמחים לראות עובדים שלנו דבקים בזה, זה מאוד מרגש", היא אומרת.
הכתבה מתפרסמת במסגרת פרויקט מיוחד של כלכליסט וקבוצת "מובמנט". במסגרת הפרויקט נסקר את החברות והארגונים המובילים בקידום אורח חיים בריא בישראל.