סגור
שוק התקווה שכונת התקווה פירות ירקות התייקרויות מדד המחירים 2
פירות וירקות בשוק התקווה

הערכות: מזון ביותר מ-2 מיליארד שקל ייזרק בפסח

על פי מחקר של ארגון הצלת המזון לקט ישראל בשיתוף BDO, הציבור יוציא כ-8.7 מיליארד שקל על מוצרי מזון לתקופת החג, כשרבע מהם ייזרקו. מנכ"ל הארגון גידי כרוך: "הנתונים ממחישים את הפערים החברתיים, ומקבלי ההחלטות אינם מגלים עניין אמיתי בטיפול בנושא"

הציבור הישראלי צפוי להוציא 8.7 מיליארד שקל על מוצרי מזון לתקופת החג. מסכום זה צפוי אובדן חסר תקדים של כ-250 אלפי טונות בשווי של כ-2.2 מיליארד שקל. כך עולה ממחקר של ארגון הצלת המזון לקט ישראל בשיתוף BDO.
על פי הדו"ח השנתי של הארגון, ב-2023 אבד מזון בשווי 23 מיליארד שקל. התחשיב הוא לחודש שבו חל פסח, כך שהמשמעות היא שעשירת מאובדן המזון השנתית מתרחשת בחודש זה. מתוך כ-3,400 שקל שמשקי בית יוציאו בממוצע בפסח על מזון, כ-530 שקל (15.5%) יאבדו.
ע"פ הנתונים, במהלך תקופת החג האובדן בענף הקמעונאות מוערך בכ-42 אלפי טונות בשווי של כ-480 מיליון שקל, ובקרב משקי הבית האובדן הינו בשווי של כ-1.3 מיליארד שקל. בישראל, שבה ההוצאה על מזון גבוהה יחסית בהשוואה בינלאומית, אובדן מזון מהווה אחד מהמרכיבים המשפיעים על יוקר המחיה.
מנכ"ל לקט ישראל, גידי כרוך, מסר: "הנתונים מדגישים באופן מובהק את הפערים החברתיים שמתרחבים לאורך כל השנה, ובמיוחד בימות חג הפסח. אנשים רבים יציינו את חג הפסח סביב שולחן דל, ללא יכולת להבטיח ביטחון תזונתי הולם. למרות הצעותינו הרבות לפתרון יעיל ומהיר לבעיה באמצעות הצלת מזון, נראה כי מקבלי ההחלטות אינם מגלים עניין אמיתי בטיפול בנושא".