סגור
מבחן בגרות ב מתמטיקה בית ספר
מבחן בגרות ב מתמטיקה בית ספר (צילום: יובל חן)

בית הדין לעבודה אישר את קיצוץ שכר המורים ב-2,400 שקל בחודש יוני

לאחר עתירת ארגון המורים הותיר בית הדין לעבודה את ההפחתה עליה הורה הממונה על שכר המורים, עם זאת הוא הוציא צו מניעה האוסר לנכות שכר ממורים בגין העיצומים, וקבע כי נפלו פגמים מהותיים בהוראה

בית הדין הארצי לעבודה הותיר בשלב זה על כנו את הפחתת התשלום הראשון בגובה 2,400 שקל משכר יוני, בגין המקדמה ששולמה למורים בתיכונים על חשבון תוספות השכר. זאת לאחר הנחיית משרד האוצר בנושא.
עם זאת, בית הדין הארצי לעבודה החליט כי נפלו פגמים מהותיים בהוראה שנתן הממונה על השכר נגד המורים והוציא צו האוסר לבצעה. צו מניעה הוצא נגד משרד האוצר ומרכז השלטון המקומי, האוסר על ביצוע הוראתו של הממונה על השכר לנכות שכר ממורים בגין העיצומים.
בעתירה שהגיש הארגון באמצעות עו״ד סיגל פעיל זוהר גיפס וגיא מזרחי טען הארגון, כי המדובר בהוראה בלתי חוקית ושרירותית של הממונה על השכר באוצר וכי יש לבטלה.
בחודש מרץ הנחה אפי מלכין, הממונה על השכר במשרד האוצר, את מרכז השלטון המקומי לנכות במשכורת הקרובה מהמורים שמלמדים בבתי הספר העל-יסודיים מקדמות שניתנו להם בסכום של 2,400 שקל. מלכין נימק את החלטתו בכך שיו"ר ארגון המורים העל-יסודיים רן ארז שנוקט עיצומים, אינו מעוניין להגיע להסכם על בסיס ההבנות שהתקבלו ערב פתיחת שנת הלימודים".
זאת לאחר שארגון המורים טען כי משרד האוצר מתנהל ב"סחבת" וחזר בו מההסכמות שכוללות בין היתר תוספת של 2,000 שקל לשכר המורים, ונקט בעיצומים ביניהם אי חלוקת ציונים.
יו״ר ארגון המורים, רן ארז אמר כי: "בהחלטתו מהיום קבע בית הדין הארצי נחרצות שעובדי ההוראה אינם שק חבטות. נמשיך להגן על מורינו נגד כל נסיון לפגוע בשכרם ובמעמדם ונמשיך במאבק להשגת הסכם קיבוצי ומניעת כוונות האוצר להפוך את המורים לעובדי קבלן כשלב ראשון להפרטת מערכת החינוך".