סגור
שאול אלוביץ' מחוץ ל בית המשפט המחוזי ב ת"א
שאול אלוביץ' מחוץ לבית המשפט המחוזי בת"א (צילום: מוטי קמחי)

דרמה בתיק בזק: בוטל האישום במרמה נגד בכירים לשעבר

בית המשפט המחוזי בת"א ביטל את האישומים במרמה נגד בעל השליטה והיו"ר לשעבר שאול אלוביץ', בנו אור אלוביץ' שכיהן כדירקטור, עמיקם שורר שכיהן כסמנכ"ל פיתוח עסקי ולינור יוכלמן שכיהנה כמזכירת החברה. במרכז הפרשה עמדה טענה כי יוכלמן הדליפה לשלושה מידע מדיוני הוועדות הבלתי תלויות שהוקמו כדי לבחון אישור עסקאות בזק-yes ו-yes-חלל

בית המשפט המחוזי בת"א ביטל הבוקר (ג') את האישומים על מרמה והפרת אמונים בתאגיד נגד בכירי בזק לשעבר – בעל השליטה והיו"ר שאול אלוביץ', בנו אור אלוביץ' שכיהן כדירקטור, עמיקם שורר שכיהן כסמנכ"ל פיתוח עסקי ולינור יוכלמן שכיהנה כמזכירת החברה.
לקריאת ההחלטה המלאה של בית המשפט - לחצו כאן
מדובר בשניים מתוך שלושת האישומים בפרשה שחקרה רשות ני"ע, ובמרכזם טענה כי יוכלמן הדליפה לשלושת האחרים מידע סודי מדיוני הוועדות הבלתי תלויות שהוקמו על מנת לבחון אישור עסקאות בעלי עניין בהיקף של כ-2 מיליארד שקלים – בזק-yes ו-yes-חלל.
השופטת מיכל אגמון גונן קיבלה בהחלטה את טענות סנגוריהם של הארבעה, לפיה אין חוק המחייב את הקמת הוועדות הבלתי תלויות וכללי עבודתן לא הוגדרו עד היום, כך שהעברת המידע אינה מגלמת הפרה של חובת סודיות, ולכן לא בוצע כל מעשה של מרמה והפרת אמונים.
בהחלטה, שהפרקליטות עוד עשויה לערער עליה בשל הקביעה התקדימית שבה, קבעה גונן כי ועדה בלתי תלויה, המורכבת מדירקטורים שאינם נגועים בקשר עם בעל השליטה שחפץ באישור עסקת בעלי העניין, היא וולונטרית: "החוק אינו קובע חובה להקים ועדה כזאת".
עוד כתבה גונן כי לשיטתה, הוועדות מוקמות כדי להניח את דעת בית המשפט – ולא ציבור המשקיעים – שבעל השליטה ונושאי המשרה עמדו בחובותיהם, וכי העסקה היא לטובת החברה. בנוסף קבעה גונן כי הדלפת המידע מהדיונים לא גרם נזק לחברה. היא קינחה בטענה לפיה "במקרה שלפניי היה על המאשימה להימנע מחציית הגבול בין אזרחי לפלילי".
בתוך כך דחתה השופטת את בקשת שאול אלוביץ', מנכ"ל yes לשעבר רון איילון וסמנכ"ל הכספים של החברה מיקי ניימן לבטל את האישום נגדם בגין הוצאה במרמה של עשרות מיליוני שקלים מקופת בזק לטובת אלוביץ'.
מהפרקליטות נמסר: "הפרקליטות סבורה שהאישומים העוסקים בהתנהלות הנאשמים בקשר לוועדות הבלתי תלויות בחברת בזק מתארים השתלשלות עובדתית של מרמה פלילית מובהקת, וכי האכיפה הפלילית בנסיבות אלה מוצדקת על מנת להגן על ציבור המשקיעים בשוק ההון. נלמד את ההחלטה ונשקול צעדינו. יודגש כי נגד שאול אלוביץ, רון איילון ומיכאל ניימן, עומד האישום הראשון - "פרשת התזרים", שעניינה תכנית מרמתית להשאת תזרים המזומנים של חברת yes באופן מלאכותי, ברקע ההסכם למכירת מניות יורוקום ב-yes לידי בזק".
ב"כ של שאול אלוביץ, עורכי הדין ז'ק חן, אלון רון ואילת לשם, מסרו: "אנחנו שמחים על החלטתו המפורטת של בית המשפט, שמנעה עינוי דין כבד ומיותר מהנאשמים".
עו"ד ירון קוסטליץ, שמייצג את עמיקם שורר, מסר: "אני מברך על פסק הדין. בית המשפט קיבל את כל טענותינו וביטל את האישומים נגד עמיקם שורר. עמיקם יוכל סוף-סוף לאחר שנים לשים את העניין מאחוריו, ולהמשיך לתרום מכשרונותיו".
מטעם באי כוחה של לינור יוכלמן, עו"ד בעז בן צור, עו"ד דקלה סירקיס ועו"ד עידן סגר, נמסר בתגובה: "החלטת בית המשפט שהתקבלה היום, שביטלה את כלל האישומים שיוחסו לעו״ד לינור יוכלמן, מבטאת עקרונות יסוד של הדין הפלילי ומלמדת כי לא היה מקום להעמדתה לדין".
עורכי הדין דרור מתתיהו ועומר אבירם ממשרד FISCHER (FBC&Co), שמייצגים את אור אלוביץ׳, מסרו בתגובה: "אנו מברכים על החלטתו החשובה של בית המשפט, אשר קיבל את טענותינו המקדמיות וביטל את כל האישומים בעניינו של מרשנו".