סגור

לראשונה מאז החל משבר הקורונה - ציפיות התעסוקה חיוביות בכל הענפים

המשך היציאה של המשק ממשבר הקורונה בא לידי ביטוי גם בסקר הערכת המגמות בעסקים שמפרסמת הלמ"ס לחודש יולי. בענף המלונאות מתחילים להראות סימנים של אופטימיות, לראשונה מאז חודש מרץ 2020

המשך היציאה של המשק הישראלי ממשבר הקורונה בא לידי ביטוי גם בסקר הערכת המגמות בעסקים לחודש יוני שמפרסמת היום (ה') הלמ"ס. על פי הפרסום הערכות השינוי הצפוי בחודש יולי לעומת יוני נמצא במגמת עלייה ברובם המוחלט של המדדים ובכל אחד מענפים שנבדקו: תעשייה, בינוי, מסחר קמעוני, מלונאות ושירותים.
למעשה זו הפעם הראשונה שציפיות התעסוקה לחודש יולי חיוביות בכלל הענפים לאחר שהערכת השינוי במספר המועסקים בענף הבינוי עמד על ערך חיובי של 1.4% לראשונה מאז תחילה השנה. יחד עם זאת, בענף המסחר הקמעוני נרשמה ירידה קלה בציפיות התעסוקה מערך של 2.8% בחודש הקודם ל-1.8% בחודש הנוכחי. כמו כן, בענף המסחר הקמעוני נרשמה עלייה של 2% בהערכת השינוי במספר ההזמנות מספקים והוא עומד על 8.6%, ועלייה של 2.4% בהערכת שינוי בהיקף המכירות אשר מתייצב על ערך של 12.2%.
בענף המלונאות מתחילים להראות סימנים של אופטימיות לאחר שלראשונה מאז חודש מרץ 2020 ישנם יותר מנהלים בענף אשר מדווחים שמצב חברתם הוא "טוב" מאשר מנהלים המדווחים שמצב חברתם הוא "רע". הערכת השינוי במספר המועסקים בחודש יולי עלה מערך של 16.9% לערך של 23.2% מה שמעיד על התאוששות ראשונית של הענף.
1 צפייה בגלריה
ירושלים הקלות מגבלות קורונה סגר התו הירוק תו ירוק פתיחה מסעדה מסעדות בית קפה בתי קפה סועדים
ירושלים הקלות מגבלות קורונה סגר התו הירוק תו ירוק פתיחה מסעדה מסעדות בית קפה בתי קפה סועדים
מסעדה פתוחה בירושלים, ארכיון
(צילום: שלו שלום)
בסקר מגמות של הלמ"ס נשאלים 1,600 מנהלים על מצבה הכלכלי של החברה בהווה בסולם דירוג מ"רע מאוד" ל"טוב מאוד". בסקר מגמות בעסקים נשאלים מנהלי החברות על החודש הקודם, על מצבם הכלכלי בהווה ועל ציפיותיהם לחודש הבא.
סקר הערכת המגמות בעסקים מנותח באמצעות מאזן אשר תחום בטווח שבין מינוס 100 לבין פלוס 100. ככל שערך המאזן קרוב יותר לגבול העליון, הוא מעיד על הערכה חיובית יותר בקרב המנהלים, וככל שערך המאזן קרוב יותר לגבול התחתון, הוא מעיד על הערכה שלילית יותר. כאשר המאזן קרוב לאפס, מדובר בהיעדר ציפיות לשינוי במצב הקיים. המאזן הוא ההפרש המשוקלל בין אחוז מנהלי החברות אשר העריכו את מצב החברה באופן חיובי לבין אחוז מנהלי החברות אשר העריכו אותו באופן שלילי.