סגור
סניף בנק הפועלים מבחוץ רד האט
סניף בנק הפועלים (צילום: אביב גוטליב)

בשל ריבוי מקרי אלימות: סניפי בנק הפועלים יושבתו מחר עד 11:00

ארגון העובדים בבנק ישבית את הסניפים, מרכזי הייעוץ והמוקד הטלפוני למשך מספר שעות בטענה כי ההנהלה אינה מטפלת בנושא: "עומסי העבודה בסניפים גורמים לפגיעה באיכות השירות הניתן לציבור, וכתוצאה מכך מובילים גם לאירועי אלימות מצד לקוחות"

ארגון עובדי בנק הפועלים הכריז על צמצום עבודתו מחר (רביעי) בשל מקרי האלימות הפיזיות והמילוליות שנעשות בסניפי החברה. במסגרת המחאה, כל 180 סניפי הבנק מצפון ועד דרום, מרכזי הייעוץ והמוקד הטלפוני יהיו סגורים מחר (רביעי) עד השעה 11:00, לקבלת קהל ולמענה טלפוני.
על פי נתוני בנק הפועלים אירעו כמעט 500 מקרים של אלימות בסניפי הבנק. בחודש יוני בלבד נרשמו 95 מקרי אלימות נגד עובדי הבנק. על פי הארגון צעדי המחאה באים בהמשך לפניות חוזרות ונשנות מצד ארגון העובדים להנהלת הבנק לטיפול בתופעה המדאיגה, ובעקבות העובדה שההנהלה החליטה להימנע מלנקוט בפעולה בנושא זה. הפנייה הראשונה להנהלת הבנק, בו התריע ארגון העובדים על העומסים ועל האלימות, הייתה כבר לפני כחצי שנה.
לדברי ארגון העובדים, בהובלת רוני גרפונקל, בתקופה האחרונה, חלה החרפה ניכרת בעומסי העבודה איתם מתמודדים הבנקאים בעקבות הקיצוצים שמבצעת הנהלת הבנק במצבת כוח האדם במערך הסינוף, זאת בזמן שכמות הלקוחות והמשימות הולכת וגדלה.
"עומסי העבודה בסניפים גורמים בלית ברירה, לפגיעה באיכות השירות הניתן לציבור וכתוצאה מכך מובילים גם לאירועי אלימות מצד לקוחות אשר אינם שבעי רצון מאופן הטיפול או מפרק הזמן בו הם נדרשים להמתין בסניף בכדי לקבל שירות" נמסר על ידי הארגון. הארגון הוסיף כי "חרף המצב החמור, בכוונת הנהלת הבנק ליישם דווקא בעת הזו תוכנית קיצוצים נוספת ודרמטית שתביא לגידול נוסף בעומסים וכתוצאה מכך עלולה גם להוביל להסלמה נוספת במקרי האלימות".
תופעת האלימות בסניפים נעשית כנגד המגמה הרווחת בענף הבנקאות והיא קיטון בכמות הלקוחות שצורכים שירותי בנקאות בצורה פיזית. על פי סקר בנק ישראל 8% בלבד מהלקוחות העידו כי ההגעה הפיזית לבנק היא הדרך העיקרית שלהם לביצוע פעולות (לעומת 13% בשנת 2019). 32% מהנשאלים עושים את מירב הפעולות באפליקציה, 17% באתר האינטרנט, 33% באמצעות הוראות טלפוניות (לסניף או למוקד הלקוחות).
תגובת בנק הפועלים: אנו מוקיעים אלימות מכל סוג שהיא כלפי עובדינו ונוקטים בגישה בלתי מתפשרת לשמירה על בטחון העובדים. עם זאת, מדובר בעיצומים לא חוקיים, על כל המשתמע מכך, ללא הכרזה על סכסוך עבודה אשר פוגעים בלקוחות הבנק. במהלך שעות העיצומים הבנק ימשיך להעניק שירות באמצעי התקשורת הכתובה, יתגבר את נוכחות הדיילים בכניסה לסניפים אשר יסייעו לבצע פעולות במכשירים לשירות עצמי ואף יאריך את שעות פעילות המוקד הטלפוני באותו היום עד השעה 18:00. בנוסף, לקוחותינו יכולים להמשיך לפעול באתר הבנק ובאפליקציה כל העת.