סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

גוגל תוריד שכר לעובדים מהבית בהתאם למקום מגוריהם

עובדים בחברה שיחליטו לעבור לעבודה מהבית ומתגוררים באיזורים זולים יחסית עלולים לספוג קיצוץ של עד 25% בשכרם; גוגל: "חבילת התגמולים של העובדים נקבעה מאז ומעולם לפי המיקום. אנחנו תמיד משלמים בטווח הגבוה של כל שוק מקומי בהתבסס על המקום בו עובדים"

עובדי גוגל שיבחרו לעבוד באופן קבוע מהבית עלולים לספוג הורדה בשכר, זאת בהתבסס על מקום מגוריהם, כך לפי דיווח באתר techspot. בחלק מהמקרים הורדות השכר עלולות להיות משמעותיות ולהגיע ל-15% ואפילו 25% מהשכר.
בסוכנות הידיעות רויטרס דיווחו כי בגוגל פועלים בשיטה ייחודית שמציעה לעובדים מחשבון שמאפשר להם לדעת כיצד השכר שלהם יושפע מהמעבר. כך למשל, עובד של במשרדים של גוגל בסיאטל סיפר כי הוא שקל לעבור לעבודה מהבית מכיוון שהנסיעה למשרד אורכת לו כל יום שעתיים. אולם לדבריו, לפי המחשבון הוא ייאלץ לספוג הורדת שכר של 10% אם אכן יחליט לעבוד מהבית. "הורדת השכר זהה להעלאה שקיבלתי לאחר הקידום האחרון. לא עבדתי כל כך קשה כדי לקבל כדי רק בשביל שיורידו לי בסוף את השכר", אמר. לכן החליט לוותר על הרעיון של עבודה מהבית.
עובד אחר המתגורר בסטמפורד, קוניטיקט ונוסע ברכבת למשרדים של גוגל בניו יורק יספוג הורדה של 15% בשכר אם יישאר לעבוד מהבית. לעומת זאת, עובדים אחרים בניו יורק שגרים בעיר לא יקבלו שום הורדה בשכר אם יעבדו מהבית.

1 צפייה בגלריה
עובדי גוגל משרדי גוגל בארצות הברית 2
עובדי גוגל משרדי גוגל בארצות הברית 2
משרדי גוגל בארה"ב
(צילום: שאטרסטוק)

השכר של עובדים בבוסטון וסיאטל יקוצץ בן 5%-10% אם יעבדו מרחוק, זאת בעוד שעובדים בסן פרנסיסקו שיעברו לאזור זול יותר כמו אגם טאהו יספגו הורדה של 25%.
דובר של גוגל מסר בתגובה כי חבילת התגמולים של העובדים נקבעה מאז ומתמיד לפי המיקום. "אנחנו תמיד משלמים בטווח הגבוה של כל שוק מקומי בהתבסס על המקום בו עובדים", הדגיש והוסיף כי השכר עשוי להשתנות מעיר לעיר ובמדינות השונות בארה"ב.
במחשבון של גוגל מצויין כי הוא משתמש בנתונים סטטיסטיים אזוריים מלשכת מפקד האוכלוסין האמריקאי בחישוב השכר.
המדיניות כצפוי לא מקובלת על כולם. "גוגל לא חייבת לעשות את זה", הגיב ג'ק רוזנפלד, מרצה באוניברסיטת וושינגטון בסנט לואיס שחוקר תהליכי קביעת שכר.""זה לא שהם לא יכולים להרשות לעצמם לשלם לעובדים שבוחרים לעבוד מהבית כפי שהם רגילים להרוויח".
פייסבוק וטוויטר נוקטות בגישה דומה ומורידות שכר לעובדים מרחוק שעוברים לאזורים זולים יותר. גם בחברות קטנות יותר כמו רדיט וזילו (Zillow) עברו למודל שכר המבוסס על מיקום, שלטענתן מספק להן יתרונות בתחומי הגיוס, שימור העובדים והגיוון.
לכתבה זו פורסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של כלכליסט לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.