סגור

פרסום ראשון
ביה"ד לעבודה ביטל הדרישה לתו ירוק בטסטים

בית הדין הארצי לעבודה קבע שלבוחנים אין סמכות לדרוש זאת, ללא הוראת משרד התחבורה. ההסתדרות: בית הדין הכיר בחשיבות התו הירוק כדי לשמור על בריאות הבוחנים

בית הדין הארצי לעבודה ביטל הערב את הדרישה מהניגשים למבחני הנהיגה המעשיים ("טסט") להציג לבוחן תו ירוק או אישור על בדיקת PCR חיובית ב-72 השעות שקדמו לבחינה.


על הדרישה הודיע באופן חריג אבי אדרי, יו"ר עובדי התחבורה בהסתדרות, שמייצגת את עובדי שתי זכייניות הטסטים, מילגם וטלדור, בשם הדאגה לבריאות הבוחנים שבכל יום יושבים לצד עשרות נבחנים ברכב סגור.
בעקבות הודעת ההסתדרות אמרה שרת התחבורה מרב מיכאלי כי משרדה מנסה מזה זמן להביא לאישור מהלך שכזה מול משרדי הממשלה האחרים, לאור גילם הממוצע של הבוחנים, שעומד על 55 שנה. ואולם עד לקבלת אישורים ממשרדי הבריאות והמשפטים, הבהירו בלשכת מיכאלי כי מדובר בצעד לא חוקי.

1 צפייה בגלריה
טסט מבחן רישוי מכוניות
טסט מבחן רישוי מכוניות
טסט
(צילום: ערן גרנות)

בעקבות עתירת חברת מילגם נגד ההוראה, קבע גם בית הדין לעבודה כי לבוחנים אין סמכות לדרוש תו ירוק ללא הוראה כזאת מצד משרד התחבורה.
אבי אדרי מסר בתגובה, כי "בית הדין הסכים עם החשיבות של החלת התו הירוק על בוחני הנהיגה וביקש מהמעסיק להוציא פנייה לנבחנים לשמור על בריאותם של בוחני הנהיגה. בית הדין קבע שהאחריות להחלת התו הירוק מצויה בתחום האחריות של המדינה לכן המעסיק לא יכול לחייב את הנבחנים בתו ירוק. לאור כל זאת קבע שאנחנו לא יכולים לחייב את הנבחנים בתו ירוק".
לא ברור מה יקרה כעת לכמה עשרות בודדות של נבחנים שנשלחו לביתם בידי הבוחנים מבלי שביצעו את הטסט, וכעת יצטרכו, מלבד להמתין מחדש לפחות שלושה שבועות למבחן נהיגה מעשי חדש, גם לשלם שוב אגרת מבחן בסך 140 שקל למדינה, ואגרה בסך 229 שקל למורה.