סגור

ראשי תעשיית התרבות בעקבות חזרת התו הירוק: "דורשים פיצוי על אבדן הכנסות"

"משרד הבריאות מפזר אינפורמציה לא מבוססת בנושא התו הירוק, ובגללה ספגנו כבר כעת הפסדים אדירים. עד לאחר החגים צפויים מאות ביטולים בשווי של מאות מיליוני שקלים", אלו הקולות שנשמעו בכנס חירום של ועד הפעולה של תעשיית התרבות, שהתקיים היום בת"א לאור המגבלות שהטילה הממשלה על התקהלויות. יוני פיינגולד, יו"ר איגוד האמרגנים ומפיקי במה: "בהבל פה סוגרים תעשייה שלמה. חזרנו לאותו מצב כאילו הכתובת לא הייתה על הקיר"

ראשי תעשיית התרבות והאירועים קיימו הבוקר כינוס חירום בו הודיעו על חזרת המאבק של הענף לרחובות: "משרד הבריאות מפזר אינפורמציה לא מבוססת בנושא התו הירוק, ובגללה ספגנו כבר כעת הפסדים אדירים ועד לאחר החגים צפויים מאות ביטולים בשווי של מאות מיליוני שקלים, סיימנו להיות נחמדים ושבענו מהבטחות".

איגוד האמרגנים ומפיקי הבמה ביחד עם ועד הפעולה של תעשיית התרבות והאירועים התכנסו במועדון רידינג 3 בנמל תל אביב לאור המגבלות שהטילה הממשלה על התקהלויות, מה שיוביל לפגיעה קשה בענף וגל ביטולים של אירועים. בדבריהם דרשו המארגנים מנגנון פיצוי מיידי אשר יפצה על כל ביטול שנגרם, זאת לצד דרישה להובלת מדיניות שתאפשר את המשך הפעילות והחיים לצד הקורונה וזאת בהתאם למגבלות הנדרשות.
1 צפייה בגלריה
שלמה ארצי בהופעה
שלמה ארצי בהופעה
שלמה ארצי בהופעה
(צילום: אוראל כהן)

בין הדוברים היה יוני פיינגולד, יו"ר איגוד האמרגנים ומפיקי הבמה שאמר: "אנו מפרנסים מגזר ענק ובהבל פה סוגרים תעשייה שלמה. מתקיימת דוברות מגומגמת שממוטטת חיים וחזרנו לאותו מצב כאילו הכתובת לא הייתה על הקיר. אנו דורשים באופן מיידי: התנהלות לצד הנגיף במסגרת התו הירוק ללא מגבלת כמויות, עידוד הציבור לצרוך תרבות, פיצוי על אבדן הכנסות והוצאות קבועות. תרבות היא כוח ואנו לא ליצני חצר".
גיא בסר, מייסד קבוצת בלוסטון המביאה לישראל מופעים בינלאומיים אמר "מאכזב להיות שוב בסיטואציה הזו. בזמן שכל העולם נפתח, פסטיבלים עולמיים מתבצעים יום וערב במדינת ישראל החליטו שצריך ללכת אחורה כי לא מטפלים ביציאה ממשבר בתום המגיפה. במדינת ישראל ממהרים לצאת בהצהרות. החלטה שמחייבת את האומנים להיכנס מיידית לבידוד מבודד אותנו מהעולם.
אנו דורשים קמפיין שיחזיר את אמון הציבור לתו הבטוח, רשת ביטחון ודורשים שמדינת ישראל תכיר בעולם התרבות והאירועים כרשת כלכלית שעובדת ומעסיקה עשרות עובדים ומאות משפחות ולשמור על זה למען ישראל, למען התושבים".
גם כוכבת הילדים מקי מוכתר שייצגה את תעשיית הפקות הילדים אמרה "כבר שנה וחצי שאף אחד לא שם לב כמה ציפורים יש בינינו. פצועות, עייפות, בלי יכולת בכלל לעוף. חזרנו אחרונים למערכה עם הרבה ציפורים שנפלו בדרך. ציבור שלם חי בפחד קיומי, שאולי לא יהיה לו לאן לקום מחר בבוקר. מה אתם רוצים? שיגדל פה דור שלם בלי ערכים? בלי תרבות? אתם עושים נזקים לדור שלם שייקח להם שנים להתאושש מהם. הכי קל לפגוע בבריאות".
ענבל ג'וריני- פרץ, מנכ"לית איגוד האמרגנים ומפיקי הבמה אמרה: "אנחנו פועלים בכל דרך להגיע לפגישה עם שר האוצר וצוותו אולם כעת לא זכינו לכל מענה או התייחסות. זו ההזדמנות כן לומר תודה לשר טרופר וצוות משרדו שמאפשרים לנו דלת פתוחה וניכר שבהחלט פועלים על מנת לסייע לנו ולהציל את התעשייה".