סגור
הקברניט מטוס חשמלי תעופה נוסעים
מטוס של FedEx (צילום: FedEx)

החבילות בדרך: חברות השילוח האווירי חוזרות לפעול במתכונת מלאה

אחרי פתיחת נתב"ג וחזרתן של חלק מחברות התעופה הזרות, גם חברות המטען הודיעו על חזרה לפעילות. אמזון עדיין לא מקבלת הזמנות 

לצד שובן של טיסות הנוסעים לישראל וחזרתן של חלק מחברות התעופה הזרות, גם חברות המטען Ups ,DHL ,FedEx ,RedWings ,my Freighter ,National ,MasAir ואוזבקיסטן איירווייז שבו לפעילות מלאה.
קבוצת ממן המנהלת את מסוף המטען האווירי בנתב”ג, עדכנה כי לצד המפעילות הישראליות להעברת מטענים, אל על וצ'אלנג', פעילות כיום כ-10 טיסות מטען יומיות, המובילות לישראל בעיקר כ-56 טונה תרופות ופארמה, כ-250 טונה בשבוע של דגים וכ-100 טונה בשבוע של בשר, כמו כן גם כ-56 טונה תוצרת חקלאית, חלקי חילוף לתעשייה ושירות ואלפי חבילות אי-קומרס, שנשלחות מאתרי קניות אונליין לישראל.
כזכור, עם תחילת המלחמה אתרים רבים כמו עלי אקספרס, עלי באבא ואיביי האריכו את זמן המשלוח לישראל, ב-SHIEN העלו מחירים בעקבות מצוקת המשלוחים ובאמזון דיללו את המשלוחים לישראל באופן הדרגתי עד לביטול כל המשלוחים לארץ. רוב החברות החזירו את המשלחים לישראל, עם זאת, באמזון טרם מאפשרים לישראלים להזמין.
בממן מציינים כי בנוסף למטוסי המטען, החל להגיע לישראל מטען גם בבטן מטוסי הנוסעים של חברות כמו פליי דובאי, סייפרוס איירווייז ואיתיחאד איירווייז, שכבר שבו לטוס לישראל. כך חברות התעופה הזרות מסייעות להתמודד עם העומסים שנוצרו ביבוא וביצוא בימי מבצע "עם כלביא", שבהם המרחב האווירי של ישראל היה סגור.
על פי הערכות, בכל יום שהמרחב האווירי בישראל היה סגור וחברות שילוח אווירי לא פעלו, הצטברו במסוף בישראל 250-200 טונה של מטען ליצוא' בעיקר ציוד ביטחוני, תלקי חילוף מענף התעשייה, מוצרי פארם ותרופות. עם זאת, על פי קצב הפריקה הנוכחי של מטוסי מטען ונוסעים, מעריכים במסוף ממן כי תוך כשבועיים כל צווארי הבקבוק ישתחררו והמסוף יחזור לעבוד במתכונת רגילה גם בתחום היבוא וגם בתחום היצוא.