סגור
ח"כ אריה דרעי יו"ר ש"ס
ח"כ אריה דרעי, יו"ר ש"ס (צילום: אוראל כהן)

ש"ס יוזמת: העלאת שכר הרבנים והבלניות במקוואות

לפי הצעת החוק שתעלה ביום ראשון לוועדת השרים לענייני חקיקה, שר הדתות יוכל לתקצב שכר ותקנים של רבנים ובלניות מתקציב מיוחד שיועבר מהממשלה, בנוסף לסכומי הכסף שמקבלות המועצות הדתיות לשם כך

ועדת השרים לענייני חקיקה צפויה לאשר ביום ראשון הצעת חוק שתאפשר לשר הדתות להעלאות את שכרם של הרבנים ושל הבלניות במקוואות מתקציב מיוחד שיועבר לשם כך מהממשלה. הצעת החוק תועלה ביום רביעי להצבעה בקריאה הטרומית ולאחר אישורה תועבר לוועדת החוקה.
בהצעת החוק שהוגשה על ידי ח"כ ארז מלול (ש"ס) מוצע לאפשר לשר הדתות לתקצב שכר ותקנים של רבנים ושל הבלניות במועצות הדתיות האזוריות, זאת, בנוסף לסכומי הכסף שמקבלות המועצות הדתיות (לצורך תשלום שכר לבעלי תפקידים אלה).
התקצוב יועבר על פי אמות מידה שוויוניות לפי תקנות שייקבעו על ידי שר הדתות בהסכמת שר האוצר ויפורסמו ברשומות. אמות המידה יסדירו את אופן התקצוב למועצות הדתיות והאזוריות ובמושבים לצורך תשלום השכר לבעלי משרות אלה, ואת גובהו.
עוד קובעת הצעת החוק, ששר הדתות יוכל לתקצב שכר ותקנים של רבנים ובלניות ברשויות המקומיות ועיריות, מועצות מקומיות ומועצות אזוריות שאין בתחומן מועצות דתיות. גם תקצוב זה יוסדר באמצעות אמות מידה שוויוניות שייקבעו בתקנות.
תקציב המועצות הדתיות ממומן הן על ידי הממשלה והן על ידי הרשויות המקומיות. סכום ההשתתפות הרגיל של כל רשות מקומית בתקציב של המועצה הדתית הנמצאת בשטחה הוא פי 1.5 מסכום ההשתתפות של הממשלה בתקציב של אותה מועצה דתית.
הצעת חוק זו מתווספת להצעת חוק שהגיש בעבר ח"כ מלול יחד עם ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית), "חוק אלף הרבנים", שנועד להגדיל את מספר הרבנים ביישובים. הצעת חוק זו שכבר התקבלה בקריאה הטרומית אמורה היתה להעלות לדיון בוועדת החוקה ב-19 במרץ 2024, אבל בעקבות הביקורת בליכוד ובמחנה הממלכתי הוחלט להקפיאה לפי שעה.
עו"ד אוהד וייגלר, מנהל המחלקה למדיניות ציבורית בארגון עתים, מסר: "פעם אחר פעם, חוק אחר חוק פועלת מפלגת ש"ס לסדר ג׳ובים לאנשיה. בזמן שעם ישראל נמצא במלחמה והבור התקציבי מעמיק, לא יתכן שיקודם חוק שעלותו יכולה להגיע לעשרות מיליוני שקלים בשנה ואינו קשור למלחמה".