סגור

בניגוד לפסיקה: בוטלו טיסות אל על

בית הדין לעבודה קבע כי טייסי אל על חייבים לקיים את לוח הטיסות הסדיר, אך דחה את בקשת החברה למתן צווי מניעה לשם כך. זאת לאחר שביום חמישי פוצץ המשא ומתן בין טייסי אל על להנהלת חברת התעופה, בשל תנאי ההעסקה

למרות קביעת בית המשפט כי טייסי אל על צריכים לקיים את לוח הטיסות הסדיר של החברה, בוטלו אתמול טיסות של החברה למילאנו, ליסבון, וינה, בוקרשט וברלין.
ביטולי הטיסות התרחשו לאחר שביום חמישי פוצץ המשא ומתן בין טייסי אל על להנהלת חברת התעופה, פיצוץ שבעקבותיו עתרה החברה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב וביקשה צווי מניעה שיחייבו את הטייסים לקיים את לוח הטיסות כסדרו.
בדיון לילי בין יום חמישי לשישי קבע בית הדין כי טייסי אל על צריכים חייבים לקיים את לוח הטיסות הסדיר, אך דחה את בקשת החברה למתן צווי מניעה. השופטת אריאלה גילצר־כץ, סגנית הנשיאה, הכריעה כי "הצדדים יקיימו את הסכמי העבודה בתום לב ויקיימו לוח טיסות סדיר של המבקשת (הנהלת החברה)". עוד נקבע כי "הצדדים ינהלו משא ומתן אינטנסיבי בשבועיים הקרובים וידווחו לבית הדין בכל 3 ימים על התקדמותו".
בחברה טוענים כי הציעו לטייסים מתווה הדרגתי שבו תנאי ההעסקה של טרום הקורונה יוחזרו בהדרגה בכפוף להסכמת האוצר. מלבד חזרה לתנאיהם המקוריים, בוועד הטייסים מבקשים להפוך לגוף יציג נפרד משאר עובדי החברה. בוועד הטייסים אמרו כי הפגישה נועדה להוות בסיס לפנייה לבית הדין.
העיצומים של עובדי אל על נמשכים כבר כמה שבועות, ואלו רשמו שיא ביום העצמאות, כשעובדי החברה מנעו ממנה להשתתף במטס האזרחי של החג. צעד מחאה נוסף נעשה ביום כניסתה לתפקיד של המנכ"לית החדשה של החברה דינה בן־טל גננסיה, כאשר ביום זה בוטלו שש טיסות. הטייסים מוחים על הרעה משמעותית בתנאיהם בעקבות צעדי ההתייעלות שנעשו עקב משבר הקורונה. גם לאחר קיצוץ שכרם והרעת תנאיהם - טייסי אל על זוכים למשכורות גבוהות יחסית למשק, וגם כעת קברניט באל על מרוויח כ־50 אלף שקל בחודש.
ועד הטייסים מסר בתגובה כי "כפי שהצהרנו קודם, ובהמשך לסיכום בית הדין, הטייסים יוסיפו לקיים את כלל הסכמי העבודה וקוראים לחברה לעשות זאת גם".