סגור

אל על פנתה לבית הדין לעבודה נגד ועד הטייסים: דורשת לקיים את הטיסות כסדרן

בחודשיים האחרונים טייסי אל על משבשים את לוח הטיסות, ורק היום בוטלו טיסות לפרנקפורט, למינכן, לדובאי ולטבילסי. בחברה טוענים כי הציעו לטייסים מתווה שלפיו תנאי ההעסקה של טרום הקורונה יוחזרו בהדרגה בכפוף להסכמת האוצר. ועד הטייסים: "על אף ניסיונותינו לקיים הידברות עם החברה, ההנהלה בחרה לפוצץ היום את המשא ומתן"

חברת אל על עתרה היום לבית הדין לעבודה בתל אביב נגד ההסתדרות הכללית ונגד ועד טייסי אל על (אצ"א – אנשי צוות אוויר) כדי להורות לטייסים לקיים את לוח הטיסות כסדרו. בחודשיים האחרונים טייסי אל על משבשים את לוח הטיסות, ורק היום (ה') אל על ביטלה טיסות בין השאר לפרנקפורט, למינכן, לדובאי ולטבילסי.
החברה פנתה לבית הדין לעבודה לאחר פיצוץ במו"מ שהתנהל היום. בחברה טוענים כי הציעו לטייסים מתווה שלפיו תנאי ההעסקה של טרום הקורונה יוחזרו בהדרגה בכפוף להסכמת האוצר. מלבד חזרה לתנאיהם המקוריים, בוועד הטייסים מבקשים להפוך לגוף יציג נפרד משאר עובדי החברה. בוועד הטייסים אמרו כי הפגישה נועדה להוות בסיס לפנייה לבית הדין.
גם לאחר קיצוץ שכרם והרעת תנאיהם - טייסי אל על זוכים למשכורות גבוהות יחסית למשק, וגם כעת קברניט באל על מרוויח כ-50 אלף שקל בחודש.
העיצומים של עובדי אל על נמשכים כבר מספר שבועות, ואלו הגיעו לשיא זמני ביום העצמאות, כשעובדי החברה מנעו ממנה להשתתף במטס האזרחי של החג. מי שאז מנעו מהחברה להשתתף במטס היו עובדי התחזוקה, שעשו זאת במחאה על ביטולי הטיסות שנבעו עקב עיצומי הטייסים, ואלו טענו כי "מדובר בצעד של סולידריות עם הנוסעים שטיסותיהם בוטלו". צעד מחאה נוסף נעשה ביום כניסתה של המנכ"לית החדשה של החברה דינה בן-טל גננסיה, כאשר ביום זה בוטלו שש טיסות.
מוועד טייסי אל על נמסר: "על אף כל ניסיונותינו לקיים הידברות עם החברה כדי למצוא פתרונות, הנהלת אל על בחרה לפוצץ היום את המשא ומתן שקיימנו. גם בתנאים אלו הטייסים יוסיפו לקיים את כלל הסכמי החברה ככתבם וכלשונם, והם קוראים לחברה לעשות זאת גם".
בהודעה לבורסה כתבה החברה כי היא ביקשה לאסור על הטייסים לנקוט צעדים ארגוניים ולשבש יציאת טיסות של החברה, וכן הורתה להם לקיים שקט תעשייתי תוך קיום לוח הטיסות כמתוכנן: "הבקשה מורה לוועד אצ"א להישמע באופן מלא להוראות החברה בנושא החזרה לכשירות והפעלה של מטוסי 777 של החברה". עוד נכתב: "החברה ממשיכה לפעול להשבת הפעילות לסדרה וכן פועלת לצמצום הפגיעה בציבור לקוחותיה בעקבות השיבושים בלוח הטיסות, וכן שואפת ליחסי עבודה תקינים עם כלל עובדיה".