סגור

בדיקה פנימית בקופ"ח כללית בחשד לניגוד עניינים של המנכ"לית

בעקבות תלונה פנימית, בדקו בתוך כללית שירותי ייעוץ שהקופה רכשה מחברה בה מועסקים בני משפחה של רות רלב"ג, המנכ"לית מזה תשעה חודשים. רלב"ג הגיבה על הבדיקה בחריפות ובסביבתה מכחישים את ההאשמות

לכלכליסט נודע כי נערכה בדיקה פנימית בקופת חולים כללית בנוגע לחשד לניגוד עניינים של המנכ"לית מזה תשעה חודשים, רות רלב"ג - זאת בעקבות תלונה פנימית בנוגע לשירותי ייעוץ שקופת החולים רכשה מחברת ייעוץ בה מועסקים בני משפחה של רלב"ג.

2 צפייה בגלריה
קופת חולים כללית
קופת חולים כללית
קופת חולים כללית
(צילום: שאול גולן)

ממצאי הבדיקה הובאו היום (ה') לעיניה של רלב"ג, שהגיבה על הבדיקה בחריפות. לכלכליסט נודע, כי חברי הדירקטוריון טרם למדו את תוצאות הבדיקה או דנו בה.
בסביבתה של רלב"ג מכחישים את ההאשמות מכל וכל, ואומרים כי מאחוריהן עומדים גורמים אינטרסנטיים אשר מתרעמים על סגנון הניהול של רלב"ג, ועל כוונתה לבצע שינויים ארגוניים רחבים. רלב"ג החלה כאמור לנהל את קופת חולים כללית לפני כתשעה חודשים, זאת לאחר שנים רבות שהיא כיהנה במגוון תפקידי הנהלה במערכת הבריאות הציבורית.

2 צפייה בגלריה
רות רלב"ג מנכ"ל קופת חולים כללית קופ"ח רות רלבג
רות רלב"ג מנכ"ל קופת חולים כללית קופ"ח רות רלבג
רות רלב"ג מנכ"לית קופת חולים
(צילום: רמי זרנגר)

יחד עם דו"ח הביקורת החלו לצוץ שמועות על כך שבכוונתה של רלב"ג לעזוב את הקופה, אלא שככל הנראה השמועות הללו הגיעו מרלב"ג עצמה שזעמה לנוכח הבדיקה שהיא מפרשת כרדיפה אישית. גם בקופת חולים כללית מוסרים "כרגע אין שום מידע חדש, כשיהיה חדש אעדכן".
ממשרד הבריאות נמסר: "לא מכירים אצלנו את הדו"ח או את הבדיקה המדוברת".